*En rosa og en blå* Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har vært ganske plaget med kynnere en ukes tid, men de har heldigvis roet seg de to siste dagene nå. Har hørt at de som har mange kynnere underveis i svangerskapet vil få lettere fødsler, siden livmoren er så godt "trent". Jeg snakket med moren min i helgen, og hun kunne fortelle meg at hun også var ganske plaget med kynnere, og hun hadde 3 ganske raske og greie fødsler. Noen flergangsfødende her som har erfaring?
Nanna _L Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Hei venter nå nr 4 (i slutten av juni). Jeg har vært mye plaget med kynnere både med yngste barnet (gutt 4 år) og denne babyen i magen.. Har spurt jordmor og de har sagt hvis jeg har mye kynnere har inget å si på at det kommer å bli en lettere fødsel. Å det visade seg være sann med yngste gutten også, fordi at den var ikke det. Men de har sagt at hvis du får mye kynnere og flere ganger pr. dag så kan det være snart fødsel... Lykke til
ceso Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 jeg har fått beskjed om det at jo flere og tidligere kynnere man har under graviditet, jo lettere fødsel. Det har stemt på begge mine... nr 1 kom ut etter 6 timer og 13 minutter på sykehus nr 2 kom ut etter 35 min på sykehus jeg hadde kynnere som kunne slå beina av meg
Juni-mamma for 2.gang! Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Stemmer ikke for min del! Ble sykemeldt forrige gang pgs masse kynnere, men hadde rier i 37 timer før det ble keisersnitt!
Taun Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jeg er også sykemeldt pga masse kynnere! Kom din før termin eller gikk du over alikevel? Er så usikker på det der...
venter x3 Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Stemmer ikke hos meg heller. Var mye plaget med kynnere i forrige svangerskap fra ca 4-5 mnd, ble sykmeldt pga det, og fødselen varte lenge og var tøff.. Denne gangen har jeg nesten ikke kjent noe til de, bare nå helt på slutten.. Så er spent på hvordan det gr denne gang:-)
Juni-mamma for 2.gang! Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Hei! Riene startet 10 dager over termin og babyen kom 12 dager over. Lykke til da! Ingen er like vet dere!
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 En del kynnere men masse på slutten med første man og hun var født etter 6 timer. Nr to var jeg plaget med kynnere noe helt sykt og da tok det 4 timer fra riene startet. Denne gangen begynte kynnerene i 16.uke så er veldig spent på hvordan denne fødselen blir.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Stemmer for meg også. Har hatt masse vonde kynnere gjennom halve svangerskapet hver gang, og har to veldig raske og greie fødsler bak meg. Har også denne gangen vært plaget av "må puste meg gjennom"-kynnere fra ca uke 25.
snart mor til 3 Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Ja,det stemmer uten tvil!! Dette har vært bestemt og avgjort siden kynnerene startet å bli ubehagelige i uke 16...Og nåde den som prøver å ta fra meg det det lille man har å holde tak i når det kommer til å prøve å se positivt på kynnerene... Det er uten tvil positivt for kroppen og vil helt klart gjøre fødselen lettere!!!!! Nå skal vi være litt positivt innstillte her,så la oss nå tro til det lengste at smertene og ubehagene i svangerskapet vil gjøre fødselen enklere... kanskje slipper man unna med en fødsel på 24 timer denne gangen pga disse kynnerene...det kunne vært verre..kan da hende fødselen skulle vart enda lenger.. så det så!
*En rosa og en blå* Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. mai 2008 Hehe, jeg krysser fingrene for det *Sommerfugl* ;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå