Gå til innhold

Mange kynnere = lettere fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært ganske plaget med kynnere en ukes tid, men de har heldigvis roet seg de to siste dagene nå.

Har hørt at de som har mange kynnere underveis i svangerskapet vil få lettere fødsler, siden livmoren er så godt "trent". Jeg snakket med moren min i helgen, og hun kunne fortelle meg at hun også var ganske plaget med kynnere, og hun hadde 3 ganske raske og greie fødsler.

Noen flergangsfødende her som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min erfaring så stemmer ikke dette. Jeg hadde veldig mye kynnere i mitt forrige svangerskap og en tøff fødsel.

Men dette er min erfaring da

Skrevet

Samme som tittimor!

Hadde masse kynnere hele siste halvdel av forige svangerskap, og en temmelig tøff fødsel. Ialfall langvarig!

Har hatt mange kynnere denne gangen også, startet ca i 4 mnd, og har hatt de i perioder. Regner IKKE med en lettere fødsel av den grunn, nei... selv om de nå på slutten er temmelig harde...!!

Skrevet

Må nok dessvere henge meg på de andre svarene du har fått, da jeg også har hatt mye kynnere, men tøffe fødsler.

Håper du er den som motbeviser det hele:)

Skrevet

dessverre...går litt fort i svingene noen ganger:)

Skrevet

Hadde vonde kynnere og sykmeldt i siste mnd før fødsel. Hadde en tøff fødsel med 2 dager fra 1-3 cm og aktiv fødsel på 15 timer. Morkaka var utslitt før den startet fikk jeg vite etterpå. Så desverre...

Skrevet

Hmfp! Søren, og da... ;-P

Skrevet

Du må ikke gi opp, skal se du er den som motbeviser det hele, som jeg sa! :)

Skrevet

Hei!

Jeg skal gi deg litt håp jeg! *hehe* Jeg var veldig plaget med masse kynnere forrige svangerskap, og jeg fødte lett og hurtig nesten 3 uker før termin:-)) Min mor hadde akkurat samme svangerskap når hun gikk med meg, og jeg kom også lett og hurtig til verden;-)

Jeg har også hørt at rask fødsel ofte har sammenheng med mye kynnere, så jeg setter min lit til dette denne gangen også! :-))

Skrevet

Krysser fingrene for det, Marien og Dojamor! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...