Gå til innhold

Brystreduksjon, dekning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å be om brystreduksjon når jeg er ferdig med ammingen av barnet jeg bærer nå. Har alltid hatt store bryster som henger endel, men etter førstemann har det blitt helt forferdelig. De er tunge og henger MASSE! Det er snakk om et heng på 10cm ca, og det er vondt. Må kjøpe dyre bh'er for å i det hele tatt få noe som passer, bruker størrelse 80F... Huden under brystene er rødt og ser ut som "liggesår" under der til tider, sprekker opp og væsker iblant... Det er helt forferdelig!

Er det noen som har opplevd lignende og har råd til meg, eller som har fått dekt brystreduksjon med løft? Hvilke kriterier gjelder i tilfelle? For dette orker jeg ikke å leve med lenger, pent er det jo heller ikke... *sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror ikke man får dekt det hvis man ikke har store problemer, som feks ryggproblemer som følge av vekten. liggesår og væskende områder ville jeg uansett sjekket opp hos legen - sånn skal det ikke være!

er du ferdig med å få de barna du vil ha? ville nok vurdert å vente med en operasjon til du er ferdig med all amming - siden amming påvirker brystene såpass mye.

det er nok vanskelig å få tak i bh'er i riktig størrelse i en vanlig butikk, men mange nettsteder selger til ikke alt for ille priser. I utlandet har de ofte større utvalg enn i Norge.

Skrevet

Mamma søkte om å få brystreduksjon for noen år siden. Hun fikk avslag pga overvekt. Legen(e) mente at hun måtte gå ned så og så mange kg, for så å søke igjen. Jeg vet ikke om HI her er overvektig eller ikke, men sjansen for å få dekket en brystreduksjon er til stede. Jeg kommer antakeligvis til å søke om det selv om noen år, når jeg er ferdig med amming og sånt =)

Skrevet

samme her, jeg er ikke noe særlig overvektig, har ekstra hud på kroppen som ikke vil stramme seg inn, pga psprøyta jeg tok som 21 åring og la på meg så jeg veide over 110 kilo.. var fra før slank, fordi jeg var anorektiker, så et sprang fra 50 til 110 er ikke særlig bra.. dette med brystrreduksjon, regnes det som en skade etter graviditet, og man får det dekket ?

Skrevet

Jeg ville lagt inn dette innlegget på kvinneguiden sitt forum for flere svar..

Det høres ut som om du kan ha krav på reduksjon, det er litt forskjellige kriterier ute og går ettersom hvilken kommune du bor i og.

Jeg kan ikke hjelpe deg med spm om reduksjonen, men å finne gode BHer.. Hvis du bor i nærheten av oslo eller har mulighet å komme deg dit bør du oppsøke lalina for å bli målt og kjøpe noen gode bher. (www.lalina.no), eller annen skikkelig undertøysforretning. Pass på at bhene dine ikke er for slakke rundt, de skal ikke skli oppver! Mye mulig du trenger større cup og mindre omkrets, da det er den største feilen vi jenter gjør.

hilsen en 70H..

Skrevet

Hei!! jeg synes du skal snakke med din lege for du får dekket operasjonen.Og når det gjelder det å gå ned i vekt kommer an på legen.dem har så forskjellige meninger om dette...noen sier gå ned i vekt mens andre sier ingenting.Og man får det dekket spesielt etter graviditeten.

Skrevet

Jeg fikk dekket brystreduksjon og hadde str. 85 DDE så jeg regner med at du å har muligheter for dette. Ta kontakt med fastlege og be ham henvise deg videre til plastkirurg, det er de som avgjør om det kan dekkes eller ikke. Jeg anbefaler deg å sende henvisning til Colosseum klinikken i Oslo, eller Medi3 i Ålesund. Det er private klinikker som omfattes av fritt sykehusvalg. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...