vipz82 Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Blir dere ikke litt "sinnsyke" til tider? Kan stille klokka mi etter jenta mi. Er ikke snakk om å sove lenger enn en halvtime. Skal si de er heldige de som får barna til å sove både 2-3 timer på dagtid.
*1+1=2 små* Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 vet ikke hvor gammel din er, men snuppa mi sover ikke særlig mye mer enn det hun heller! hehe pappa i huset ble "litt" overraska når han var alene med henne! Sov til sammen 20min. på over 4 timer:P hahaha
BarnNr.4 :) Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 samma her, bare det at hun sover ikke en halvtime engang :/ her er det snakk om 10 minutter...
vipz82 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2008 Jenta mi er 5 mnd. Hun har alltid vært sånn. Da hun var spedbarn hadde jeg et lite håp om at det ville gå seg til da hun passerte 3 mnd'er, men nei.. Hun er visstnok et våkent barn. Og bra er det, men noen dager hadde det vært godt å fått gjort unna litt husarbeid og spist lunch uten å måtte løpe etter smukken eller underholde. Nå har un faktisk sovet i 45 min, så jeg skjønner ingenting:) Må nesten sjekke om alt står bra til der nede i vogna, heh..
Aibell Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jeg hadde det i tre måneder. Nå nærmer hun seg syv måneder og sover gjerne 2 timer i slengen. Det bedret seg når hun bikket fem måneder. Og ja, tidvis trodde jeg at jeg skulle bli sprø
Sunniva78 har to små Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Babyer har en søvn som går som en berg-og dalbane. Ca hver 30-45 min sover de lett, og mange har da lett for å våkne. (iallefall på dagen!) Når gutten vår sover inne er det vanskelig å få ham til å sove lengre, det er som regel 30-45 min. Når vi er ute og triller våkner han også etter en stund, men da sovner han igjen hvis jeg ikke prater med ham. Putter inn igjen smokken og fortsetter og trille. Da sover han lengre, og det virker som at søvnen blir litt dypere. Da kan han sove opp til 3 timer. Sier ikke at dette hjelper for alle, men kanskje verdt å prøve?
trulletrollemor Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Hadde det på samme måte her, både med førstemann og med jenta vår nå. Det snudde hos begge to i 7-mnd alderen. Da begynte de å "samle" småduppene til noen lengre dupper. Jenta mi er 7.5 mnd nå, og sover to eller tre dupper om dagen, halvtime til en-og-en halv times lange. Hun har klinket til og sovet nesten 2 timer også, men det er unntakene. Vet jo ikke om barnet ditt snur på samme måte, eller eventuelt når, men min erfaring er at det blir litt bedre når de kommer i "krabbe-alder".
BlåklokkaVest Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Mine gutter er også som med vipz82. Hvis jeg bare gir smokken og går videre, så sovner de igjen. En annen ting også: de sovner ofte når de får pupp, men i stedet for å la dem sove tar jeg dem opp for å få opp rapen slik at de våkner igjen. Når jeg har fått opp rapen legger jeg gutten min i grinden slik at han kan få leke. Etter at jeg begynte med dette ble det av og til 1 1/2 times-lurer i stedet for 30 min. Det er ikke sikkert det fungerer på andre, men det er kanskje verdt et forsøk? Eller har dere prøvd allerede, kanskje? Når han er skikkelig trett gir jeg ham smokken og legger jeg et koseteppe (helseteppe kjøpt på Princess, de er så myke) ved siden av hodet slik at han kan snu seg og legge nesen inn i teppet hvis han vil (og det vil han hver gang). Forrige uke ville han kun sovne i fanget eller ved byssing, men nå når jeg har begynt med dette koseteppet sovner han av seg selv.
Little Dreamer Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 ja kan stille klokka her og.20-30 min.Har hatt det sånn i 7 mnd nå..Vi har fått en ny hobby nå.Tar henne med i senga og sover sammen med henne på dagen.Da sover hun 1-2 timer...Ulempen er at jeg blir ganske sløv av all soving i løpet av dagen...gjør dette to ganger. I dag kom pappan tidlig hjem fra jobb for å snorke litt med babyen...de har sovet en time nå Tror ikke det blir slik i lengden da og er nok ingen løsning..men godt å se at snuppa får timene sine:)
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Har også hatt/har en slik "halvtimes-baby". Unntaket har vært når vi triller tur, da har jeg fått han til å sove lenger. Gikk og gikk i vinter..... I den siste tiden har det forbedret seg og i dag sov han faktisk 1,5 time inne - han er nå 6 1/2 mnd. Et triks som skal hjelpe i følge boka "No cry-sleep solution" er å sitte parat i det sekundet babyen våkner etter en halvtime, hjelpe babyen til å sove igjen, hva som helst som funker, byssing, amming osv. Hvis man gjør dette en ukes tid skal babyen i teorien etter hvert klare selv å komme over halvtimes-kneika. Men det er viktig at man er raskt på pletten med å hjelpe til med ny innsovning.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Har samme erfaringer som Sunniva78! 30mins dupper inne/hjemme og sikkert mens vi triller også, men da kan hun komme over kneika og sove videre.
mammarettogslett Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 her er det power-naps på ti minutter hele kvelden..hehe
Minervae Skrevet 19. mai 2008 #13 Skrevet 19. mai 2008 Min 3 uker gamle sønn oppfører seg nesten slik: Han kan sove i flere timer når han blir holdt i hendene mine,men så snart jeg prøver å legge han i sin egen seng, begynner han å gråte. Er så lei. Får knapt sove selv, så nå skal jeg prøve å la han gråte til han sovner.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #14 Skrevet 19. mai 2008 Ja hun var sånn helt til hun ble rundt 6 mnd. Da begynte hun å sove 1,5-2 timer. Tror det kan henge sammen med at hun begynte med fast føde
Sunniva78 har to små Skrevet 19. mai 2008 #15 Skrevet 19. mai 2008 Minervae... En liten baby på 3 uker er avhengig av nærhet og varme fra mamman og pappan sin. Husk han har vært i magen din i lang tid, med varme og bevegelse. Du må ikke finne på å la han gråte til han sovner! Han er altfor liten til noe slikt... Gi ham mye kos nå første tiden, så går det seg til!!
Minervae Skrevet 19. mai 2008 #16 Skrevet 19. mai 2008 Du har da ingen rett til å diktere hva jeg kan og ikke kan gjøre. Moren min har hatt 4 barn, og søsteren min har hatt 5. De sier begge at iblant er det greit å prøve og la babyene sovne selv om de gråter. Han får da kos, herregud, du må ikke komme med slike frekke antydninger. Kommer til å melde fra til moderator om du fortsetter å svare slik.
BlåklokkaVest Skrevet 19. mai 2008 #17 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har prøvd denne metoden med mine, og det funker! En må riktig nok ha tålmodighet, og ikke forvente at det skal funke hver gang. Det er lett å lage seg planer, og så bli frustrert og stresset når en ikke klarer å få de til å sove igjen. Mitt råd er å tenke som så at: funker det så får jeg gjort det og det, men hvis ikke, ja så pytt,pytt, da gjør jeg det senere. :-)
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #18 Skrevet 19. mai 2008 Min var sånn fram til 6 mnd, da endret alt seg. Herlig!
vipz82 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #19 Skrevet 19. mai 2008 Tror du det hadde noe med fast føde å gjøre? Isåfall kan jeg jo skimte et håp før jeg gir meg heelt over:)
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 19. mai 2008 #20 Skrevet 19. mai 2008 Jepp.Vesla er 4 mnd. Har vært sånn lenge. Skal skrive under på at det er slitsomt..
Sunniva78 har to små Skrevet 19. mai 2008 #21 Skrevet 19. mai 2008 Hjelpe meg... Var da ikke sånn ment... Er sikker på at babyen din får masse kos, jeg antydet da ikke noe annet. Og man må da tåle at folk kommer med sine meninger her inne. Om du følger dem eller ei er det kun du som bestemmer og avgjør. Tviler på at moderator synes svaret mitt var over grensen, så der oppnår du nok ingenting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå