Gå til innhold

Andre som sitter og svetter over caset i BØK 2601?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går snart rundt for meg her...

2 uker til eksamen nå, så det er bare i henge i!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder på jeg også=) Men må legge bort caset i dag og lese andre fag...Sliter litt. Går det bra?

Skrevet

Jeg tar bare bedøk jeg, tok de andre fagene i 2004. Det går greit, men er nettstudent så jeg har ikke vært på forelesning. Sliter litt med alle formlene som MÅ inni toppen... Syns feks det er enkelt å regne ut nullpunktomsetning hvis jeg har notatene mine, men det er mye å huske utenat!!

Har du eksamen i mange fag nå?

Skrevet

Helt enig...Jeg har 3 fag dette semesteret. Så da er jeg ferdig med markedsøkonomistudiet. Har hatt 1 eksamen og to igjen. Bedøken er gøy så lenge det går knirkefritt, men blir litt tålmodighetsprøve for meg=)

Noen tips til hvordan man skal klare å huske alt sammen? Er det slik at man får nesten identiske spm på eksamen?

Skrevet

Etter hva jeg har hørt (og sett) har eksamen etter 2006 vært nærmest identiske... De er også utrolig like caset som blir levert ut i forkant... Håper det er sånn denne gangen også...

Da satser jeg på å pugge dette med bidragskalkyle, nullpunkt, alternativkost, omsetningskrav, flaskehals osv. Bruttofortjeneste, nåverdi, enhetsdiagram samt enkel postering blir nok også viktig å kunne... Jeg har begynt å pugge formler. Eks NPO = FK x 100 / Gj.sn DG osv....

Skrevet

Det er det jeg også må pugge....Har ikke størst problem med bedøk delen, men regnskap derimot! Fy...blir helt forvirret av hundrevis av forskjellige posteringer ol.

Bruttofortjeneste i kroner og prosent tror jeg sitter, men hele den lange utrekningen for å finne NPO må pugges. Der skal jo man finne både total faste kostnader, total salgsinntekt , gjennonsnittlig DB eller var det DG?=)osv osv....Og først sette opp bidragskalkylen. Men den går greit etter hvert. Tenkte jeg skulle løse de forskjellige eksamensoppgavene som er gitt tidligere også. Jeg lærer nemlg ingenting av å lese, kun av å løse oppgaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...