Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Går snart rundt for meg her... 2 uker til eksamen nå, så det er bare i henge i!
cherry coke Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Holder på jeg også=) Men må legge bort caset i dag og lese andre fag...Sliter litt. Går det bra?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2008 Jeg tar bare bedøk jeg, tok de andre fagene i 2004. Det går greit, men er nettstudent så jeg har ikke vært på forelesning. Sliter litt med alle formlene som MÅ inni toppen... Syns feks det er enkelt å regne ut nullpunktomsetning hvis jeg har notatene mine, men det er mye å huske utenat!! Har du eksamen i mange fag nå?
cherry coke Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Helt enig...Jeg har 3 fag dette semesteret. Så da er jeg ferdig med markedsøkonomistudiet. Har hatt 1 eksamen og to igjen. Bedøken er gøy så lenge det går knirkefritt, men blir litt tålmodighetsprøve for meg=) Noen tips til hvordan man skal klare å huske alt sammen? Er det slik at man får nesten identiske spm på eksamen?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2008 Etter hva jeg har hørt (og sett) har eksamen etter 2006 vært nærmest identiske... De er også utrolig like caset som blir levert ut i forkant... Håper det er sånn denne gangen også... Da satser jeg på å pugge dette med bidragskalkyle, nullpunkt, alternativkost, omsetningskrav, flaskehals osv. Bruttofortjeneste, nåverdi, enhetsdiagram samt enkel postering blir nok også viktig å kunne... Jeg har begynt å pugge formler. Eks NPO = FK x 100 / Gj.sn DG osv....
cherry coke Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Det er det jeg også må pugge....Har ikke størst problem med bedøk delen, men regnskap derimot! Fy...blir helt forvirret av hundrevis av forskjellige posteringer ol. Bruttofortjeneste i kroner og prosent tror jeg sitter, men hele den lange utrekningen for å finne NPO må pugges. Der skal jo man finne både total faste kostnader, total salgsinntekt , gjennonsnittlig DB eller var det DG?=)osv osv....Og først sette opp bidragskalkylen. Men den går greit etter hvert. Tenkte jeg skulle løse de forskjellige eksamensoppgavene som er gitt tidligere også. Jeg lærer nemlg ingenting av å lese, kun av å løse oppgaver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå