Princen min Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Min gutt er 3 mnd...til helga.. Er d tidlig å begynne m litt???? Han er så sulten av seg.. Han får 160 ml om gangen,og d er alt fra hver 2 til 3 time....
Lille`mor & lillebøll Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 bare begynne det... skal selv begynne om et par uker,da er lillegutt littover 3 mnd`er. han spiser veldig mye mme og er konstant sulten og magen er som en kvern på han*stakkaren*
lille_Harepus Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Jeg begynte med velling når lillegutt var litt over 3 måneder. gikk kjempe fint
Kanutten83 Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Vi begynte med velling da gutten var 8 uker, og det gikk kjempefint med oss, så når babyen din er over 3 mnd går nok det helt fint:) Bare å se hvordan han reagerer:)
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Hei, jeg begynte når gutten min var 3 mnd Prøvde ALLE grøter, men han ble ikke mett enten så likte han det ikke eller så var det noen annet.. MEEEN, så fant jeg HIPP sin Ris med banan og fersken grøt, fra 4 mnd, og den ELSKER han.. Den er skikkelig god!! Nå sover han hele natten og vil ikke ha mat med en gang om morgenen heller Skjønner at de ikke liker den mais og hvete grøten fra Nestle, smaker jo nada niks
Kanutten83 Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Du lager velling ved å bare lage grøten drikketynn:) Men du får også kjøpt velling, meny og maxi har det i hvertfall:) Vi lagde bare ved å tynne ut grøten med melk til den ble grei nok for gutten:)
Shinyogsmåen Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Kan man blande det med morsmelk? Eller bruker man kun erstatning?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har og tenkt litt på dette med velling. Hørt andre som gir det med hell. Har en stor gutt, 7340 og 63 cm på 3 mnd kontroll idag. Men hva gjør jeg? Grøtpulver fra 4 mnd og blander litt i flasken med mme eller mm? Hvor mye på f.eks 135 ml? Eller egen miks for velling på butikken, ikke sett det på Rema her da men har det kansje andre steder.... Helsekost har jeg også lest noe om....
Vimsemamma og trolldukka Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Vi begynte med velling her i huset for 3 dager siden. Vi begynte med tynn tynn tynn velling, slik at snuppa skal bli vant med smak, og for å unngå "sjokk" på tarmene. Jeg pumper 100 ml på ei flaske, varmer melka litt, og tilsetter en teskje med grøtpulver. Og hun SLUKER virkelig denne flaska:) Har ikke merka no magevondt på henne enda, avføringa er som normal:) Skal prøve med litt tykkere velling i kveld. Vil bare også si at dette har blitt en kveldsrutine her, noe vi har slitt lenge med å finne. Jeg bader henne, pappaen gir velling, og så legger vi henne ca en time etter det. Og hun SOVER! Og i sin EGEN seng, hun henger ikke på "puppen" lenger. Måtte bare skryte litt:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå