lita_36 Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Hvor mange her inne sliter med mating av "store" babyer, eller har slitt. Føler at jeg nesten fullammer jenta mi på 8 1/2 mnd!!!! Tips? Gode rutiner å dele? Takk.
trulletrollemor Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Hei! Jenta mi er bare 7.5 mnd, men jeg deler litt allikevel. Hun vil ikke spise noe (annet enn morsmelk). Hun er i tillegg veldig stor (godt over 11 kg). Så jeg forstår veldig godt at du blir sliten. Sønnen min (3 år nå) spiste heller ikke noe annen mat før han ble rundt ni måneder, så jeg kjenner problemet fra før. Hos oss løsnet det med gutten da han fikk spise selv. Så alt som vi kunne gi han ved bordet som han fikk til å plukke og putte i munnen fungerte MYE bedre enn alt som kom på skje. Brødbiter dyppet i morsmelk så de ble våte var vel egentlig det han likte best lenge. Og små, godt kokte brokkolibiter. Til slutt begynte han å spise grøt også, men han fikk vel aldri annet enn kveldsgrøt. For jenta vår trodde jeg en stund det skulle bli annerledes. Hun spiste nemlig litt grøt en periode (rett etter 6 mnd), men nå gaper hun ikke lenger for mat så jeg får ikke i henne noenting (ikke engang fruktmos). Har egentlig ingen andre tips enn å fortsette å prøve - selv om jeg vet det er slitsomt å lage mat som blir avvist gang på gang. Selv tror jeg at jeg skal satse på brødbiter nå en stund og se hvordan det går. Ingen fasit altså, men mange gode tanker til dere herfra og et lykke til!
lita_36 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2008 Takk. For meg er dette helt nytt, førstemann tok flaske fra dag enn og har spist alt han har fått. Hadde barnevakt da han var rundt 6 uker!! Nå føler jeg at jeg ikke har hatt en halvtime alene, og natta går med til amming :-( Men vi prøver og prøver.
Audacious Angel Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Å jeg er så glad det endelig har løsnet litt hos oss. Nå spiser han en brødskive til frokost (spiser den selv, og får lov til å grise så myyyye han vil) så får han grøt til lunch, men vi ser ann litt om han får pupp før eller etter ( det kommer ann på hvor sulten han er...er han super sulten så nytter det ikke med noe annet enn pupp) så får han pupp etter luren sin sånn i 15,16 tiden for så å få enten grøt eller middag sammen med oss. Det er ikke alltid det går sånn som dette da, det er de gode dagenen. Og det er den siste uka jeg har klart å få i han en hel porsjon med grøt til lunch. Men det er deilig å slippe å amme flere ganger om natta, nå er det maks 1 gang og forrige uke hadde han vel 2 netter hvor han sov fra 19 på kvelden til 06 på morran. Om han vegrer seg veldig for å spise av skjed så ville jeg prøvd å la han spise selv... kokte grønnsaker og brødskiver med litt pålagg er supert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå