Gå til innhold

hvordan vet du om du lekker fostervann????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumt spørsmål men jeg har aldrig mista vannet og lurer på hvordan man vet om det er fostervannet som lekker eller ikke. Noen snakker om at man kan miste litt fostervann,uten å miste alt vannet.

Kan det komme plutselig,under samleie eller til og med når du får orgasme :/

Hvis det er fostervann som har lekket ut ,vil jeg kjenne noe på kroppen eller?? Litt usikker siden dere snakker om at man må ta kontakt med jm hvis man lekker. Vanskelig når man ikke vet :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan man strengt tatt ikke vite, med mindre det er mengder det er snakk om.

Eneste måten å finne ut det på er en test de kan ta på fødeavdelingen for å se om den slår ut positivt på fostervann.

Vi vil stort sett alle mann alle ha en vannaktig utflod, spesielt mot slutten av svangerskapet og den kan være med på å rote med hodene våre :)

Jeg "mistet" den ytre vannhinna i uke 27, da var det litt mer enn normal utflod og jeg tok på bind og ventet litt. Dette ble også litt mer en normalt vått etter utflod og da vi dro ned på føden så var testen positiv.

Men, som sagt er det bare hos meg den ytre hinna som sa seg ferdig med jobben og ikke resterende hinner er intakte og jeg er 32+4.

Merket ingenting på kroppen av dette, det påvirker jo ikke riarbeidet med mindre flere hinner sier seg ferdige.

2 av mine tidligere fødsler har startet med vannavgang og det tok ikke mange timene før riarbeidet var i god gang, så det merket jeg bra på kroppen.

Hvor langt er du?

Er du i tvil så tar du kontakt med føden eller JM...

Skrevet

Hei, jeg når jeg gikk med eldste gutten (7 år i dag), hadde jeg det problemet.... Husker jeg var hos jm to dager etter at det hadde begynt å lekke. For meg luktede det som jeg hadde hatt sex (den der lukten..) og jm sendte meg på føden for å sjekke den og det visade seg å være fostervann... Det var ikke noen farge på det, men det var den der lukten...

Mens med jenta (6 år i dag) så husker jeg at jeg var i dusjen og satt på et håndkle og når jeg reiste meg opp så såg jeg at det var rosa.... Men det var samme dag som hun kom ut og jeg hadde litt rier da...

Det kan komme når som helst og jeg kjente ikke noe på kroppen når jeg gikk med eldste gutten....

Trur du at det lekker nå?

Lykke til uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...