Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Jeg og min samboer har hatt noen betalingsanmerkninger, men de skal nå være betalt. VI har lyst til å få oss en bolig, og lurte da på om vi har noen sjangs på å få lån... Har ett lite lån i banken nå( 30.000), og det har jeg ALLTID betalt når jeg skulle. Vi trenger ett lån på 1,5 mill, og han har fast 100 % stilling, mens jeg er arbeidsledig(får ca 11.000 utbetalt i mnd). Tror dere vi kan få lån eller? Er så redd for å ringe å spørre de i baken også. Er skikkelig flau
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Hvis han har en årsinntekt på ca 500 000 +, kan det være mulig. Sett opp inntekter og lån. Er du reell arbeidssøker?, hvis ja, hvordan er arbeidsmarkedet der du bor?. Har du utdannelse og arbeidsledigheten er kun midlertidig, kan det være dere får. Skriv opp slik det er, send dette til en rekke banker og hør om dere kan komme inn for å snakke med de.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 nei, han har kun 380. 000 i året... Jeg søker på alt av jobber jeg kommer over, men jeg har ikke noe særlig utdannelse. Vi kan jo ikke leie resten av livet heller. Andre får jo lån, og vi har jo gjort opp for oss. Uff jeg blir så lei meg. Kan ikke bo her vi bor heller for lenge for det er så gammelt dette huset, og vi kunne trenge litt mer plass. Har tross alt tre unger.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 det er en uskreven regel om at man kan låne tre ganger inntekten. Snakk med banken, dere ønsker jo ikke et lån dere ikke klarer å håndtere Har dere tenkt på hvor store utgifter til lån dere klarer pr mnd?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jeg tror nok dere må regne med noe mindre i lån, det handler nok mest om lønnsinntekt i dag enn at dere tidligere har fått betalingsanmerkninger Ta kontakt med bankene, vi var sikkert på 8 forskjellige bankmøter før vi bestemte oss for lån. Det er ikke flaut. Legg frem inntekter og lån dere har nå. Spør de om bet.anmerkninger, svarer du bare ja, men disse er ordnet opp i. Vær klar på å svare for utgifter. Husk banken ønsker deg som kunde, de tjener penger på deg, så du har ingenting å skamme deg over! Mas på NAV vedr jobb, sett in annonse i lokalavisa at du søker jobb. Let med lupe på finn og i aviser etter jobb. Ta kontakt med bemanningsbyråer, send søknader til større bedrifter, selv om de ikke søker etter noen nå. Hvor gammel er du? Kan du kanskje ta noe mer utdanning eller kurs? Vi var 33 år før vi fikk råd til å kjøpe vår første leilighet, når vi ble 38 kjøpte vi stor enebolig siden vi tjente en del på salg av leiligheten.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 jeg er over tredve år, og jeg har tenkt til å ta ett kurs, men det koster jo også penger. Synes litt synd på ungene også... De får kjærlighet og omsorg, men føler at huset vi bor i nå ikke er så bra for dem. De snakker hele tiden om at det skal bli gøy når vi får vårt eget hus en gang... Uff, jeg ser mørkt på dette nå jeg... Håper jo at jeg vil få en jobb en gang, for jeg er ei hardtarbeide menneske, men de krever jo som regel endel utdannelse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå