Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har rett og slett mistet lysten på sex,vi har 3 små barn,så når kvelden kommer har jeg bare lyst til å se på tv eller sove,men han har veldig lyst på sex,så det er et problem.

det blir til at jeg har det bare for å tilfredstille han.

nå er jeg veldig misfornøyd med kroppen min også,så det har nok litt med det å gjøre også.

noen ganger lurer jeg på om vi i det hele tatt passer sammen.

vet ikke hva jeg skal gjøre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lett å få kabalen til å gå opp med tre små barn, hus, jobb og egen kropp som skal ta vares på. Merker allerede at jeg prioriterer meg selv i siste rekke og jeg venter nummer to nå i august. Nå sliter ikke jeg med sexlysten og jeg er inne i en nyforelsket periode med samboeren min (og vi har vært sammen i ti år!). Men jeg tror mye ligger i det du sier om at du er misfornøyd med din egen kropp bl.a. Hva kan du f.eks. gjøre med det og hva gjør at du er misfornøyd? Noen ganger må man bare brette opp ermene og ta i et tak.

For meg hjelper det å trene, og jeg er ikke (understreker ikke) noe atletisk menneske i utg.pkt. Men når jeg trener merker jeg at jeg blir i bedre humør, får økt overskudd og går ned i vekt. Alt dette setter en ekstra spiss på parforholdet i alle fall. Det er lett å si at man ikke har tid. Men det krever egentlig bare to - tre timer i uken, og da kan jo barna bli passet av pappaen eller andre. I tillegg vil jeg si at man bør sette av tid til å være kjærester enten man har ett eller flere barn. Ta en kjøretur og se noe nytt bare dere to, dra på en weekend-tur enten til en by eller på en hytte eller noe, gå på kino/middag, lag piknikkurv og gå til nærmeste park eller skog, osv. Man må jobbe for å få et forhold til å fungere og det hjelper ikke å sitte å vente på at den andre tar iniativet. Gjør det selv først, så kanskje den andre kommer etter?

Sexlivet trenger også kommunikasjon. Så snakk om det til hverandre og hva dere forventer, så kanskje dere kan møtes midtveis. Kanskje det ikke alltid er lurest å ha sex om kvelden når man er trøtt, eller om morgenen når man helst vil sove lengst mulig. Her i gården tar vi like gjerne kjapp en midt på dagen eller legger oss litt tidligere når vi ikke er trøtte og bruker lang tid på kose oss i sengen før trettheten kommer å henter oss. Dette er bare ut i fra mine egne erfaringer, så jeg ønsker deg lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...