Gå til innhold

Så mye rart kjerringer innbiller seg...

Anbefalte innlegg

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Alle sier at ja, menn har ansvar for å ikke spre genene sine om de ikke vil det, og det er greit. Men det er en stor forskjell på det å slutte på prevensjon, og det å GÅ INN for å lage barn. At noen kvinnfolk ikke ser det gjør meg sjokkert.

Mange menn tenker ikke så langt men når man bevisst går inn for å ha sex i de mest fruktbare periodene, selv om mannen ikke vil ha barn men vet at du ikke går på prevensjon, så er det faktisk å lure ham.

Mange menn kan ikke alt om eggløsning o.l som vi kan her inne. Mange menn tror at hoppe av i svingen er en kjempesikker metode.

Hvorfor skal kvinnfolk alltid lure seg selv til å tro at noe er noe annet enn det faktisk er ?

Man kan snakke så mye man vil om ansvar o.l men når man går inn for å lage barn, selv om mannen vet man ikke bruker prevensjon, så er ikke det det samme som at han prøver å få barn med en!

Samme som at av og til når en date ikke ringer en opp igjen, så er det ikke fordi han har blitt heftet, har glemt det osv. Det hender faktisk at menn bare ikke er interessert!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i teorien forskjell på å gå inn for baby og bare ha sex uten beskyttelse, men i praksis er det jo det samme hvis det blir baby av det ;-)

Jeg er enig i at man ikke bør bli gravide om ikke begge ønsker det, men det er jo et ansvar for begge.

Skrevet

Hva heter den sangen til Jan Eggum...........???

"Så var det på`an igjen".........trallala

Skrevet

Jeg vil påstå at dersom mannen vet at du ikke går på prevensjon, og han ikke ønsker barn, så bør han tenke på å beskytte seg. Tror de færreste menn er så dumme at de ikke forstår at det blir barn av å ha sex uten prevensjon.

Merkelig innlegg.

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Se der kommer den innbilningen igjen. At han burde ditt og dtt. Ja i teorien burde han det, men det er ikke alle menn som gjør det.

Det blir faktisk å lure på noen en unge han ikke vil ha.

Skrevet

Jeg skjønner ikke forskjellen på å ikke gå på prevansjon og gå inn for å få baby. Har man sex kan man bli gravid. Jeg ble gravid med minstemann uten å gå inn for det. Uten å ha sex når jeg trodde jeg hadde el.

HVORFOR ER DET UTELUKKENDE KVINNENS ANSVAR MED PREVANSJON????

Skrevet

Men jeg tror virkelig du tar feil (dersom du ikke mener gutter under 18 år)

Min samboer vet like mye som meg om sykluser og den slags. Hvis ikke de vet det har de et ansvar for å sette seg inn i det... Hvis ikke kan det bli barn.

Skrevet

Jeg vil i hvert fall bare ha barn med noen som også vil ha barn med meg, eneste måten å være to om sorger og gleder på 100%. Passer derfor selv på at det brukes beskyttelse av en aller annen form.

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Jada, det kan min mann også. Men mange menn kan ikke det. Og mange hører om par hvor hoppe av i svingen praktiseres med hell i mange år.

Det blir for dumt å tillegge maange mennesker at de skal kunne dette når man ofte ser at sånn er det ikke. Mange par splittes fordi far ikke ville ha barn osv.

Og selv om han har et ansvar for å beskytte seg så betyr ikke det at han MÅ ta ansvar for et barn han ikke ville ha. Jeg forstår så godt at det er mange som blir alenemødre etter noe sånt.

Skrevet

Forsto jeg deg rett, nå, tro.

Hvis mannen vet at prevensjon ikke brukes, så blir han likevel lurt til å gjøre dama gravid når han har sex med henne? Fordi hun vet at hun har eggløsning?

Det er en fornærmelse mot en normalt oppegående manns intelligens.

Skal man ha sex, må man vite hvordan ting virker, det er som å kjøre bil. Han har ansvar for seg selv og utstyret sitt, ja!

Kvinnen kan velge abort eller ikke, hun kan utsette valget sitt til et mye senere tidspunkt enn mannen. Mannen derimot, har kun valget FØR sex. Det må de ta ansvar for.

Vi vet jo alle at babyer ikke kommer med storken.

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Det blir nesten bare for dumt syns jeg.

Hvorfor bevisst gå inn for å få barn med enmann som ikke vil ha barn med deg? Alle har et ansvar for å beskytte seg.

Uansett.

Jeg blåser i at dere mener mannen burde ha gjrot noe osv, klart han burde det, men hvorfor få barn med en som ikke vil ha barn med deg? Og hvis mannen din sier han ikke vil ha barn men ikke gidder å beskytte seg - hva gjør dere med sånne menn ?

Skrevet

Vist mannen ikke vil ha barn ,så bør han bruke kondom,eller så kan han takke seg selv...Alle vet jo at ,har man sex uten og bruke prev ,så kan det bli barn av det!!!!!Og vet de ikke det ,så burde de ha fulgt med litt bedre på skolen.

Skrevet

Hvis mannen velger å ikke bekytte seg når han vet kvinnen ikke går på prevansjon, ja da nekter jeg å tro det hadde vært krise om kvinnen ble gravid. Vil man ikke ha barn beskytter man seg uansett.

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Bare fordi man er uansvarlig betyr ikke det at man vil ha barn.

Veldig sært å få barn med en som er uansvarlig også.

Skrevet

Nå har sikkert neppe noen av oss som har svart deg vært i den situasjonen (ikke jeg i hvertfall)

Det er vanskelig å mene noe om andres forhold, og jeg gidder derfor ikke bry meg...

Skrevet

Han kan ikke si at han ikke vil ha barn og samtidig la være å beskytte seg.

Det er som å si at man ikke vil dø, men man hopper likevel ut av flyet uten fallskjerm.

Det er dårlig gjort å "lure" en uvillig mann til å fa barn, men så lenge man er åpen mht at man ikke bruker prevensjon, trenger mannen kun å kjøpe seg noen kondomer, eller evt. la være å ha sex, så slipper han å bli far mot sin vilje.

Skrevet

For mange menn er kanskje dette måten å vise at man vil ha barn på?

Skrevet

Ganske sært at du gidder å hisse deg sånn opp over dette, syns jeg... ;-)

Skrevet

er man uansvarlig ,må man også ta konsikvensene for det..

Skrevet

Hvis mannen sier at han ikke vil ha barn men ikke gidder beskytte seg, er han ingen mann, bare en bortskjemt drittunge!

Jeg kan heller ikke fatte at noen ønsker å "lure" menn slik, men de gutta som opplever det skal ikke klage etterpå. De vet hvordan barn lages, det fins ingen unnskyldning for å ikke passe på seg selv.

(Bare så det er sagt, jeg er gift og barna er nøye planlagt i fellesskap med gubben som har hatt full stemmerett i saken! : ) )

Skrevet

Mannen lurer seg i så tilfelle selv. Ønsker man ikke barn tar man ansvaret og bruker kondom. Utrolig mye naive og lettlurte mannfolk rundt omkring.

Skrevet

Jeg skjønner at dere syns det er legitimt å lure mannen til å få barn. Det er helt vanlig å tillegge mennesker like mye kunnskap som en selv. Menn er ofte tankesløse og tenker at ting ordner seg. Men selv om de ikke bruker prevensjon betyr det ikke at de vil ha barn. Da har man faktisk et ansvar for å forklare mannen dette. Det er synd på barnet som blir laget at far går fra mor fordi han ikke ville ha barn. Men dette kunne mor unngått om hun hadde beskyttet seg fra en uansvarlgi far. Det lønner seg faktisk å være enige om babylaging.

Skrevet

Det har du rett i , Leader!

Det som provoserer meg så voldsomt med det, er at de forventer å ha det moro uten å ta ansvaret som følger med. Kjøpe kondom eller oppdra barn. Men sex vil de ha!

Og det er direkte kjønnsdiskriminerende å kritisere dama etterpå hvis hun er gravid, han hadde valget i like stor grad som henne på et tidspunkt.

Vi lever i 2008, folkens! Likestilling! Frihet og ansvar for egne valg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...