Mlinn86 <3 william <3 Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Heisann:) Har nå på slutten fått litt preeklamesi, noe som fører til kontroller annenhver dag og UL en gang i uken. Når jeg var på kontroll i helgen var sf målet gått ned under streken på kurven, har hele tiden lagt litt over. Jordmor sa de ikke ville sende meg på sykehuset på UL siden jeg skal dit på onsdag, for babyen ville ikke ta noe skade av dette på så få dager uansett. Det jeg lurer på er at når sf målet begynner å gå ned, vil ikke det si at babyen ikke legger på seg som han skal da? Skal ikke du alltid følge din egen strek? Er litt stressa nå, preeklamesi kan jo føre til for lite vekst, og vokser ikke babyen setter de i gang. Tenk om jeg blir satt i gang på onsdag?? Noen som har vært i noe lignende situasjon:)? Setter veldig stor pris på alle svar!=)
Prinsesse vilikke... Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 hei. Ikke vært i samme situsajon selv, men søstra mi sitt sf mål gikk ned på slutten. Da sa jordmoren hennes at det var fordi babyen legger seg lengre ned i bekkenet... et tegn på at babyen gjør seg klar til fødsel, selv om den ikke behøver begynne på noen uker enda... Håper dette hjalp deg litt.. Lykke til. klem
Momlegåsegg Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Hei! Med mitt første barn så hadde ikke SFmålet vokst på slutten av svangerskapet. Tror det var rundt den 8 mnd. Jeg fikk besked om å å komme tilbake annenhverdag som deg. Og det det vokste fortsatt ikke så jeg ble sendt på sykehuset for å undersøkelse med UL for å se vekt og lengde. Også tok vi sånn gjennommåling i navlesnora for å se om det var noe der som gjorde at barnet ikke fikk i seg nok næring. Men alt var bra så de fant ut at han var dysmatur. Noe som betyr at han er frisk og rask, vært lenge nok i magen, men bare altfor liten. Så jeg ble satt igang 3 uker før termin for at han heller skulle komme ut for å vokse. Han var 1900 gram. Men helt frisk og rask. Lå ett døgn i kuvøse bare. Så slik var min historie. Men som du sier, du blir jo fulgt opp og det er det viktiste så skal du se at de finner nok ut av det. Eller så kan det jo være som hun over skriver at magen bare har "falt" ned og gjort seg klar til å komme ut.. Lykke til da..
Mlinn86 <3 william <3 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2008 Tusen takk for svar:) Blir spennende å se fremover... Er 37+3 da, så er jo Fødeklar uansett:)) Lyst å hilse på babyen nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå