Dailis Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Kan du hardangersøm? Jeg har hardangerbunad, bestemor har sydd, men bestillt broderiene (svindyrt) Og nå tenkte jeg å sy bunad til mann og barn, men da må jeg lære meg hardangersøm.....
Maud Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Kan og kan... Jeg sydde en løper en gang, bare for å bevise for meg selv at jeg klarte det. Jeg står for det jeg sa til Iznogood, brodering handler om å tre i en nål og stikke den opp og ned etter et mønster. Ikke vanskelig, krever bare nøyaktighet og tålmodighet. Tror jammen jeg har et hefte liggende som mamma fikk på husmorskolen (tenk at det fantes noe sånt!) med innføring i hardangersøm. Hvis vi får til den kaffen, kan du få låne det. Ellers er jeg gjerne bunadskonsulent for deg også :-D
iznogood Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Jeg er helt satt ut her jeg sitter! Om det noensinne (bank i bordet - håber ikke det) ikke skulle være deg og Maudmannen - så ha meg i tankene. Jeg stiller meg først i køen :-) (jeg vil også bare minne om at jeg er 'et godt parti') :-D Nøyaktighet som krever tolmodighet er ikke min forte - kan man trygt si :-) Kanskje ikke så dumt å begynne med en løper, uansett. Jeg føler at dette må jeg prøve! Nå lover jeg å gå innom husfliden på lørdag (førstkommende) og undersøke alle slags bunadsaker - og så er jeg klar for mye konsulenthjelp. :-)
Maud Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Foreløpig holder jeg fast ved Maudmannen. Føler egentlig at en mann er mer min greie enn en dame. Men hvem vet, det man ikke har prøvd kan man jo ikke avvise, eller? Gå innom Husfliden. Har jeg skjønt deg rett, er du typen til å ta en utfordring på strak arm og holde på til du klarer det. Jeg skal heie og hjelpe så godt jeg kan :-D
iznogood Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 hehe... jeg glemte nok å presisere at grunnet hetro - så slipper du dine konelige *plikter* :-D (alt ingen - lay back and think of bunad) Jeg skal innom Husfliden og håber jeg blir riktig skremt der. Jo værre de klarer å få det hele til å bli, jo mer vil jo jeg gjerne få det til :-D Så du her helt rett der.
Maud Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 OK, da er tilbudet litt mer fristende. Jeg skal huske på det dersom Maudmannen av en eller annen grunn blir borte ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå