Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Jeg er så LEI av og støvsuge her HVER BIDIGE DAG!!! Bikkja røyter jo som en sau, og det ligger hår oooooooooveralt!!!! Kan jo ikke slippe ungen på gulvet, han blir jo som en lodott! Og bikkja virvler jo opp alt av støv!
solstråla_mi Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 vi har en schæfer, og støvsuger 2 ganger om dagen..gulv og sofa.. kunne vel egentlig ha støvsugd i gang i timen tror jeg, hårene flyr... hehe vi ber hunden ligge på plassen sin, når babyen skal ha kose/lekestund på gulvet.. støvsuger rett før, så hun ikke blir den største lodotten:)
storebror og junibaby=) Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 hver dag somregel,ennå ser det ikke slik ut,flaut å få besøk. Går det 2-3 dager en gang så ser det ikke ut som vi har støvsugd/vaska på flere uker:(
Mamsen87 :) Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 En gang om dagen.. Har en liten hund på litt over en kilo, så ikke så mange håra det blir etter han.
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 ah, godt det ikke bare er her! Minsten her er 8 mnd, og jeg vil ikke nekte han og ligge på gulvet fordi bikkja røyter altså. Han stortrives på gulvet, og bruker nesten all sin våkne tid der, så å støvsuge før han skal ned, er uaktuellt. Jeg har vel sagt til gubben at HAN skal støvsuge her hver dag, men det skjer jo ikke.... jeg eeeeeeer så lei! Støvsugde nå, sist var på fredag. Vært opptatt i helga, av naturlige årsaker... det så ikke ut!!!
hit og dit Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Det blir vel stort sett kvar dag. No har han reist på ferie, og eg ser at behovet for å støvsuge er sjeldnare, men ikkje mindre irriterende. =P
Spanskeflua Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Alt for skjelden egentlig. Kanskje et par ganger i uka...vi er ikke så nøye på det her i huset. Jeg bruker å si at den som vil ha det ryddig kan rydde selv! Jeg er ikke interessert i å kaste bort fritiden min på å stå med hodet i vaskebøtta og ræva i været. Jobber full tid så prioriterer heller barna mine ennå støvsuge meg ihjel=)
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Jeg vil ha det ryddig, så jeg rydder men nå er jeg hjemme i permisjon og da, men jeg anser det alikevel ikke som mitt ansvar og ordne opp etter den bikkja til alle døgnets tider!
Duracella Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Vi har puddel, så vi har aldri ett hårstrå fra bikkja hverken på gulv eller klær, deilig! Men det er klart: Tiden dere bruker til å støvsuge, bruker vi til å børste, vaske og klippe... Og alt fester seg i pelsen, så hun drar inn masse sand og gress. Det gjør jo vi også, som flyr ut og inn med sko på. Er ikke så nøye på det, støvsuger hver tredje dag circa. Har nok å gjøre lell. Det kan være lurt å sjekke foret bikkja får hvis den røyter mye utenom høst/vår, enkelte kosttilskudd kan hjelpe mye. Og litt børsting på forhånd hvis du har lyst til å ha det litt pent inne et par dager. Da får en røsket vekk det verste.
Spanskeflua Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Var ikke ment som kritikk eller noe negativt til noen her inne. Det er bare slik vi har det hjemme hos oss. Kan vel tenkes hvordan vi har det hjemme med 5 hjemmeboende barn, en hund og to voksne på litt over 80 kvadrat... og to voksne som ikke liker å rydde... Heldigvis er det sommer snart, så vi slipper å være så mye inne å se på alt rotet=)
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Neida, tok det ikke som kritikk altså. Blir jo ikke på langtnær så mye tid til husarbeid når jeg begynner i jobb etter endt permisjon, og det plager meg da litt ekstra at den bikkja røyter så innmaaaari, for da blir det seende ut som en svinesti her
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 Her støvsuges det stort sett hver dag. Uansett om hunden har vært inne eller ikke. Hybelkaninene her er noen griser,de driver med masse produksjon:-D
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 19. mai 2008 #13 Skrevet 19. mai 2008 Daglig. Det må til, føler jeg! Men merker stooor forskjell etter at vi trappet ned til bare 1 hund (naboen har adoptert minstemann), tidligere var det hår OVERALT - HELE TIDEN, så jeg kunne støvsugd hver time... Deilig å bare ha 1 hund=)
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mai 2008 #14 Skrevet 19. mai 2008 Syns det er hår overalt, uansett jeg :s Vi har en bc da, og han røyter jo som bara det
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 19. mai 2008 #15 Skrevet 19. mai 2008 Blir vel annenhver dag,men bruker tørrmopp hver dag for å få bort alle de svarte bikkjehåra:( Minstemann på 8,5 måneder er litt hårete på klærne om dagen når hun drar seg bortover gulvet,men sånn er det når en har hund..Kunne vel støvsuga hver time nå om dagen men det gidder jeg ikke..Har begynt å bruke støvsuger på bikkja og for da får jeg bort mye hår...Håper røytinga snart er over for denne gang...
Eve Dallas Skrevet 19. mai 2008 #16 Skrevet 19. mai 2008 Hver dag! Nå er jeg så heldig at vi har en Riesenschauser og de røyter ikke på samme måte som andre hunder (vår må klippes), men alikevel er det et hav av muterte hybelkaniner hver morgen.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 19. mai 2008 #17 Skrevet 19. mai 2008 Burde ha støvsuget hver dag.. Men blir som regel annenhver dag og vask av gulv 2 - 3 ganger pr uke.. Så lei alle hårene at har lyst mest til og legge meg ned og grine enkelte dager... hehe.. Blir nok ikke nye hund med det første etter denne ganle damen av en hund er borte.. ;o Hunden røyter som besatt.. =(
LizzyG Skrevet 19. mai 2008 #18 Skrevet 19. mai 2008 Siden jeg var den eneste glupe og kjøpte meg hund uten pels, så støvsuger jeg max 2 ganger i uka:) Haha:)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 19. mai 2008 #19 Skrevet 19. mai 2008 Hunden er fulgte med i totaltpakken når jeg ble sammen med mannen.. hehe.. Med andre ord så er hunden rimelig gammel nå.. Hårløs hund blir det eventuelt neste gang ja.. haha..
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mai 2008 #20 Skrevet 19. mai 2008 Ja, det gjorde bikkja her og... Men han er ikke så gammel da, uheldigvis! (nå var jeg stygg, men jeg vil ikke ha hund) her blir det ingen neste gang
Bring_it_on!!:)) Skrevet 19. mai 2008 #21 Skrevet 19. mai 2008 Ikke hundemenneske jeg heller.. kanskje jeg derfor føler det ekstra bittert og egentlig måtte støvsuge hver dag.. hehe.. =)
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mai 2008 #22 Skrevet 19. mai 2008 TAKK!!!! Jeg prøver og si at det ER ikke mitt ansvar! han klarer ikke og ta vare på hunden sånn som han burde, og jeg har igrunn nok med barn og hus, jeg.. Men klarer han og støvsuge? Neeeeei
iznogood Skrevet 19. mai 2008 #23 Skrevet 19. mai 2008 Jeg støvsuger 3 ganger for dagen i stuen - for det er der barna gnukker rundt på teppene :-) En gang for dagen i resten av huset. Synes ikke akkurat jeg sliter meg ut på det :-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mai 2008 #24 Skrevet 19. mai 2008 3 ganger om dagen??? Nei, sliter meg ut gjør jeg ikke, men det er en prinsippsak )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå