@nemone Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Hei, Noen som har vært borti at hender prikker og dovner bort under graviditeten? Noen tips for å forhindre eller lindre dette? Jeg har ikke vært borti det selv i noen av mine graviditeteter, men har ei venninne som sliter med dette nå.
1baby,og 1 spire Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 jeg hvar plaget med det en stund, fikk også veldig mye vann i kroppen . Kan jo hende det har en sammenheng.Har ingen tips om hva man kan gjøre desverre.
*guttemamma* Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Hei, helt normalt. Kommer av økt vann i kroppen. Blir endel press på nerver og slikt i håndleddet. Så helt normalt å ha hovne fingerer, vonde håndledd og at hendene sovner av, prikking kommer som regler sammen av avsovningen/eller når det er på tur å gå over... Går over strakt babyen er ute.. Har hatt dette med begge mine.
petite fleur Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Må bare si at det er ikke bestandig det går over med en gang babyen er ute, det gikk bort på meg ca 4 uker etter fødsel. Jordmorren min fortalte meg også at noen kunne bli kronisk plaget (etter fødsel), og da må det operasjon til. Har dessverre ingen tips til venninnen din...følte ikke at det ble bedre uansett hva jeg gjorde ;-)
*guttemamma* Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Ja, beklager, svarte litt for kjapt her, stemmer det "okterbernurket" skriver, noen få kan bli kronisk plaget med dette i etterkant av fødselen. Og det kommer jo selvsagt ann på hvor fort hun mister vannet i kroppen etter fødselen, det varierer jo også veldig fra person til person. Dessverre så er det ikke så mye man kan gjøre for at det skal bli bedre. Hjelper litt å riste på hendene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå