Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Har en på 2 mnd som spiser litt også er han sulten etter en kort stund igjen. Jeg ammer på dagen, men gir tillegg til kvelden. Gjorde det med førstemann også så det fungerer fint for oss. Han tar smokk, men spiser jo nesten opp smokken og sutrer. Har vært sånn en del dager nå. Hva kan jeg gjøre?
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Kan du ikke gi mme på dagtid også da. Han blir tydeligvis ikke mett av melken din. Mme metter mer.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Ammer du puppen helt tom før du bytter? Den feteste melken kommer til slutt, så det er viktig å amme helt tomt. Prøv å få han til å ligge så lenge som mulig ved puppen. Jeg ammet minste i 20min på hver pupp hver 3dje time på den alderen. Brått når han nærmet seg 3 mnd sugde han mye mer effektivt og var ferdig på 5 minutter.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Det er forsåvidt ikke uvanlig å amme veldig ofte de første månedene. =)
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2008 Ja men han har spist før hver 3 time. Har spist veldig fort. Bar enn 5-7 min på hver side. Men han har fin vekt oppgang og han har virket fornøyd. I går kveld fikk han bare flaske, man var allikevel sulten igjen etter 30 min. Jeg vet at melka mi er næringsrik nok siden han går opp i vekt og jeg gjorde det på samme måten med han største vår. Gir han kanskje fort mat hvis han ynker seg. Må kanskje iallefall vente 2 timer.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Har han holdt på sånn lenge eller? Kan jo være en periode han egentlig bare vil ha kosen, eller kan være øking på gang, varer jo ofte en ukes tid det. Håper det går deg til!
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2008 Bare enn 2-3 dager. Trodde ikke økningen varte noe særlig mere en det. Det kan jo være at han bare vil opp å få kos. Får se det ann litt. Takk for svar.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Jeg ammet hver andre time med begge to i minst 4 mnd... Når du gir tillegg på kvelden i stedet for å amme er det jo ikke rart at melkemengden ikke øker. Han har nok økedøgn. Jeg ville ammet så ofte som han vil ha, og ikke gitt mer mme.
cherry coke Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Jeg satt med puppen ute hele døgnet omtrent til hun var ca4-5 mnd. Så små babyer spiser jo hele tiden=) Har aldri brydd meg om 3-timers regelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå