Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Guttungen vår blir 1,5 år nå i juni, og jeg er veeldig klar for å begynne prøvingen av nr. 2 nå i sommer slik at det blir minimum 2,5 år mellom ungene evnt. lengere om vi må prøve en stund. Noen som har erfaring med en gubbe som har satt seg HELT på bakbena når det gjelder flere barn? Skjønner det ikke heller, vi har den snilleste og enkelste guttungen i verden, sånn harn vært siden han ble født. Det sier jo gubben og. Det er så utrolig vondt når en vil og ikke den andre. Tærer skikkelig på å late som om jeg er fornøyd med at han vil vente. Kan jo ikke si annet for da blir det surmuling hele dagen....Nå har jeg ikke nevnt baby på over en mnd, men kjenner trangen er der. Har sagt til han at det er greit - skal ikke mase mer... MEN...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Han ble klar 8 november for da testa jeg positivt, langt fra planlagt men han hadde ikke noe annet valg en og bli klar Han var hvertfall mere klar en meg, jeg gråt han begynte tenke på navn :-P
ninanja Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Men ... da er det jo ikke greit for deg! Hvorfor har du sagt at det er greit for deg at han ikke vil, når det egentlig ikke er greit for deg? Du må nok belage deg på en diskusjon igjen, og denne gangen må du ikke være grei på bekostning av deg selv. Legg frem alle argumenter for at det er bra å få en til nå, og kjør på. Skriv opp punkter på forhånd og forbered deg. Er han fortsatt like negativ, må han tvinges til å dokumentere hvorfor hans syn er mest riktig. Si at han er egoistisk hvis det er det du mener. Ikke lat som om du er fornøyd mer, da blir det bare verre!
Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 ninanja: Ja det er det som har begynt å plage meg. Det var vel egentlig for å legge "krangelen død" Han har tidligere sagt at han vil ha to tette, så det er helt vanvittig at han oppfører seg sånn nå. Jeg skal lage meg en liste jeg.. takk for tips. Gruer meg til å ta opp dette igjen kjenner jeg, men jeg føler jeg ikke har noe valg.
ninanja Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Skjønner innmari godt hvordan du har det. Man sier så mye for å legge ballen død, og så blir man mest irritert over seg selv etterpå. Det er kjipt å fronte sånne diskusjoner, men sjansen for at det skal bli bedre etterpå er jo der, da! :-) Og har han sagt at han vil ha to tette, så la ham jaggu få høre det! Stå på og lykke til! :-)
2SmåTroll Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Tror ikke han er klar ennå jeg, og her er det nå under 3 uker igjen hehe Her bestemte vi vel for og bare kutte ut prevansjon og se hva som skjedde, ikke noe stress at vi måtte ha sex pga eggløsning eller noe, tok det som det kom. Og da var vel tulla litt over to år. Tok en ca 9 mnd fra vi sluttet med prevansjon til jeg ble gravid. Så her blir det 3 1/2 år mellom barna. Noe jeg synes er helt passe. Greit med bare en bleie unge.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Jeg er gravid i uke 20, og sambo er visst klar for en til allrede!=P Først sa han at han ikke var klar for å få unger ennå, men så ble jeg gravid likevel, og nå sier han at han vil ha 3 tette!! Altså, han vil at vi skal prøve igjen når ungen er 3-6 måneder!! Jeg har sagt at det er uaktuelt, (har lyst å ha en ut av bleia før jeg får en til som skal ha bleier). Men vi får se;o) Rare mannfolka!!
TeBax Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 vi hadde planlagt å ha 2 år mellom de, men nå ble det bare 1,5 år jeg sa det at det er jeg som skal gå gravid og min kropp som er til utlån i 9 mnd, og at jeg ville bli ferdig med ungene, så da sa han at det var greit å få de litt tette hehe.
Mamma`n til Trym Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Noen menn blir aldri klare for neste barn men så er det bare å innse at bare ett barn er uaktuellt. Her i huset er nr.3 på vei og da det ble informert til min sambo var det litt hysteri i noen dager fordi det gikk litt fortere enn planlagt men så roet det seg ned. Nå gleder han seg til å ta fatt på papparollen igjen. Jeg har 3år og 4 år mellom hvert barn og synes det er en fin alder å få neste barn i. Det er absolutt masse søskenkjærlighet Jeg føler at jeg har unngått sjalusi mellom dem ved å ha dette mellomrommet. Jeg sier bare dette så du ikke trenger å bli stresset hvis din mann ikke vil ha helt enda. Det er uansett hyggelig når nestemann kommer Lykke til!!
Tomtetroll Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Jeg var klar da ungen vår var rundt 1 år, men han ble ikke klar før et par-tre mnd etterpå. Da hadde jeg snakket så mye om barn, og vist han babyer i byen at han ville ha en til Så ble jeg gravid på første forsøk til vår store overraskelse. Så her blir det 2 år og 1 mnd mellom barna.
*Lille Persille" Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Vi har over 3 måneder igjen til termin med nummer 1 og min er klar for nummer 2 allerede... Meg derimot er det annerledes med ;-)
Monique72 Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 Jeg sluttet bare med pillen jeg, (sa selvfølgelig i fra om dette til ham) og gav ham beskjed om at hvis han ikke ville ha flere barn, fikk HAN sørge for at dette ikke skjedde. Jeg gidder ikke putte i meg hormoner og dritt for at livet skal være enkelt for ham. Jeg tilbød meg faktisk å ringe og bestille time til vasektomi for ham også, men han drøyde og drøyde, og syntes dette hørtes litt skummelt ut. TENK om jeg ombestemmer meg da..... sa han Vel... etter ca. 4-5 måneder ble jeg jo selvfølgelig gravid da, og nå gleder han seg like mye som meg..
påtjukken Skrevet 19. mai 2008 #13 Skrevet 19. mai 2008 hei.. jobber med saken enda eg.. dattera vår blir 2 i aug. har hatt lyst på baby i 6 mnd no. blir helt syk av tanken.. eg fortsette å masa om baby eg, ikkje sånn at det skal bli surt og sånn, men nevne litt i ny og ne.. hehe.. blir jo helt syk av å se gravid og små babyer.. vår datter er og verdens snilleste jente, og han forgude ho jo så koffor skal det vere noe problem med en til. er jo eg så går hjemme og alt.. men eg gi meg ikkje. før året er gått så skal han vere med på det:) dei vet ikkje kordan dette savnet til en til er..!! lykke til. ikkje gi deg:)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 19. mai 2008 #14 Skrevet 19. mai 2008 Her var mannen klar så fort første jenta vår ble født i sep 06. Jeg spurte han om han ønsket at jeg skulle sette inn spiral når jeg var på 6 ukers kontroll, men han sa det ikke var noe vits i. Og jeg kjøpte også en stor kartong med kondomer slik at han kunne ha den stående dersom han ønsket å unngå flere barn med en gang. Det hører med at jeg brukte mange år på å bli gravid og jeg var i alle fall bekymret for å ikke få barn i det hele tatt. Og siden jeg nærmer meg 30 og han har rundet 40, så synes vi ikke at det var noen tid å miste hvis vi skulle ha nr. 2. Tror man må sette det litt i sammenheng for å få et godt bilde av hva som passer best. Jeg synes ikke det har noe å si fra eller til om første har sluttet med bleie eller ikke. Stress er det uansett. Nå venter vi i alle fall nr.2 i slutten av august og det blir så og si akkurat 2 år mellom barna. Helt perfekt i våre øyne! Blir heller spennende å se hva vi skal gjøre etter neste er født....
Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 21. mai 2008 #15 Skrevet 21. mai 2008 Ja, jeg har bestemt meg for å slutte på pilla nå og SELVFØLGELIG si det til han, så får han beskytte seg selv. Gidder ikke stappe i meg den dritten når jeg egentlig vil ha barn. Uff, det blir nok et helvette. Han har sagt at om jeg slutter på den, så blir det ikke sex, Synd for HAN tenker jeg da! En eller annen gang må han jo forandre mening vel??!! *fortvila*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå