detbesteiverden Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Har begynt med maisgrøt til mini som nå er 5 mnd. Begynte for en halv mnd siden pga dårlig vektoppgang. Er nå oppe i 8 tskj pulver. Har i det siste økt med 1 teskje per dag for han har ikke vært plaget med magen eller noe. Jeg gir det om kvelden. Men kunne tenkt meg å begynt å gi han litt frukt på formiddagen også. Hs mente vi skulle vente med det til han er oppe i et helt måltid grøt. Men det går jo ikke akkurat så fort. Hvordan var det med dere? Når begynte dere å gi noe i tillegg til det første grøtmåltidet? Er det slik at man skal starte like sakte med det også?
Hildeks Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Vi har egentlig tatt det som det passer=) hun gikk fra et par t-skjeer til et helt måltid på to uker eller noe, så nå får hun grøt til frokost, noe middag/frukt ol, og grøt til kvelds, så får hun pupp og flaske ellers, hun er nerme 7 mnd nå da. du kjenner din best, og om han ikke er plaget med magen eller noe ville jeg kanskje bare prøvd, det skader jo ikke akkurat=) Gikk forresten fra et grøtmåltid til to på en mnd, og så etter det fikk hun noe midt på dagen også=)
Bettina-Celia Marie 100108<3 Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Tulla mi måtte begynne med grøt i 4 mnd alder..Startet med maisgrøten...Hun Tok dette veldig fint, ikke noe mageproblemer. Så nå får hun grøt på morgenen, fruktpure på ettermiddagen og grøt til kvelds...Resten melk... Hun elsker grøt=) Begynte med 2-3 ts i starten, og nå er hun oppi en halv porsjon og vil enda ha mer =) Kjempestolt at hun tar det så fint HUn spiste et halvt beger fruktpure første gangen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå