Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er redd for at gutten min får for lite mat om dagen, men er usikker. Det er mye som tyder på det, men samtidig er det også mye som tilsier at han får det han trenger. Har vært gjennom en periode med for lite melk tidligere, og etter uker med slit klarte jeg å øke melkemengden. Den gang var det aldri tvil om at han fikk for lite å spise: Han gråt mye og utrøstelig, var nesten umulig å få til å sove og sov aldri mer enn 30-40 min av gangen, ikke en gang når vi trillet ham.

Nå derimot er han stort sett alltid i strålende humør, full av energi, smiler og ler, men i det siste har han blitt fortere utålmodig når han ligger og leker. Grunnen til at jeg begynte å lure på om han fikk for lite var at han har lagt på seg lite (250g på to uker), og når jeg begynte å tenke etter har han vært vanskeligere å få til å sove i det siste, spesielt om natten, da våkner han ofte og vil ha mat. Samtidig så har avføringen hans forandret seg: Han bæsjer mer, det er flytende og slimete, noe jeg har blitt fortalt at er et tegn på at de får for lite mat (noen som vet om det er tilfelle?). Men på den andre siden så får han to flasker med mme hver kveld (60ml i hver) og ofte orker han ikke å spise opp alt.

Er usikker her. Føler på meg at han får for lite fra meg, men samtidig er det så mye som tilsier at det ikke er tilfelle. Han nærmer seg forresten 4mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikkje kontroll på hs da snart eller noe? når hun veier sier hun jo ofte fra om ungen har lagt på seg lite ,om den ikkje får i seg nok mat osv.

Det med den slimete bæsjen kan jo vere tenner også, såvidt eg har forstått det iallefall, men er ingen ekspert=)

Ville ringt hs og spurt, tror ho har mye mer peiling enn vi her inne har;)

Skrevet

hmmm det kan jo være at han får tenner? da forandrer bersjn seg har jeg hørt....kan være derfor han våkner og "tror" han vil ha mat også... sønnen til venninna mi drikker opptil 10 flasker i døgnet så kan jo bare være at han er en slik en som vil ha mye mat=)

Skrevet

Var og veide på helsestasjonen forrige uke, da hadde det gått fire timer siden forrige måltid og de sa at siden han var i så godt humør var det ingen grunn til bekymring, men synes som sagt at han våkner veldig ofte på nettene for å få mat (hver annen time, og når jeg plutselig må bruke 1-1,5t på å få han til å sove så blir det lite søvn på oss begge).

Er det ikke litt tidlig med tenner?

Skrevet

re ikke noe som heter for tidlig med tenner hehe noen er jo faktisk født med tenner! og tennene bryter somregel ut fra 3-6 mnd for første gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...