☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har pleid å gå tur 50 min, litt i skoen og litt på asfalt, masse oppover. Men nå er jeg litt lei av å gå så jeg har jogget 2,4 km (ca.20 min) istedet. Hvilken av disse er mest effektiv i lengden?
Inga Bling Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Jogging gir mer trening for kondisjon og kardio enn hva gange gjør. men samtidig er jogging hardt for knær og anker, så du må passe på å ha gode sko. Jogg hovedsaklig der det er mykt underlag.
Zitro Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Ingen av delene gav noen effekt hos meg. Det som virkelig funka var sykling. Raste ned i vekt, nesten litt for fort... Dette var i kombinasjon med meget sunt kosthold.
storebror og junibaby=) Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 der kom vel svaret mitt=) Sykla 1 mil i går,første sykkelturen på 3 år,trodde jeg skulle døøø...hehe Men er merkelig nok ikke støl i dag,kjenner det så klart,men ikke plagsomt.Men vondt et visst sted da hihi
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Å gå gir god effekt til å begynne med. Men etterhvert som formen blir bedre vil effekten stagnere. Det er jo måte på hvor fort og hvor langt man kan gå. Så jeg vil si at man ved dårlig form kommer kjapt i bedre form ved effektiv gåing, men så må man øke intnsiteten i treningen for å opprettholde og øke progresjonen. Som andre sier er jo sykling bra. Om du trives med å jogge så er det bedre enn å gå iallefall. Og man kan jo legge inn elementer av andre ting enn bare løping i en treningsøkt ved å bruke miljøet der du trener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå