Gå til innhold

Hva gir best trening av jogge og gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pleid å gå tur 50 min, litt i skoen og litt på asfalt, masse oppover. Men nå er jeg litt lei av å gå så jeg har jogget 2,4 km (ca.20 min) istedet.

Hvilken av disse er mest effektiv i lengden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jogging gir mer trening for kondisjon og kardio enn hva gange gjør. men samtidig er jogging hardt for knær og anker, så du må passe på å ha gode sko. Jogg hovedsaklig der det er mykt underlag.

Skrevet

Ingen av delene gav noen effekt hos meg. Det som virkelig funka var sykling. Raste ned i vekt, nesten litt for fort... Dette var i kombinasjon med meget sunt kosthold.

Skrevet

-av å sykle og gå da??

Skrevet

der kom vel svaret mitt=)

Sykla 1 mil i går,første sykkelturen på 3 år,trodde jeg skulle døøø...hehe

Men er merkelig nok ikke støl i dag,kjenner det så klart,men ikke plagsomt.Men vondt et visst sted da hihi

Skrevet

Å gå gir god effekt til å begynne med. Men etterhvert som formen blir bedre vil effekten stagnere. Det er jo måte på hvor fort og hvor langt man kan gå. :)

Så jeg vil si at man ved dårlig form kommer kjapt i bedre form ved effektiv gåing, men så må man øke intnsiteten i treningen for å opprettholde og øke progresjonen.

Som andre sier er jo sykling bra. Om du trives med å jogge så er det bedre enn å gå iallefall. Og man kan jo legge inn elementer av andre ting enn bare løping i en treningsøkt ved å bruke miljøet der du trener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...