Gå til innhold

Rutiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var deres når dere begynte med rutiner (og at babyene følgte dem). Tenker mest på leggetid jeg nå. Når og hvordan fikk dere babyen til å sovne i 19-20 tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi la alltid tulla inn på soverommet fra hun var 1 mnd kl. 20.00, sånn at hun skulle skjønne at det var natt. Da hun var 2 mnd, så måtte vi legge henne da ellrs var hun skikkelig grinete. Fra hun var omtrent 4 mnd, måtte vi legge henne kl. 19.00, og det gjør vi fortsatt. Det har aldri vært noe problem for henne å forstå at det er natt. Hun sov hele natta (fra 19.00 til 07.00) fra hun var 5 mnd...

Skrevet

Ok. Har prøvd å legge han kl 20.00,men han vil ikke. Prøvde i går og da hadde han vært våken siden 1500. Sov i 10 min og ville opp:s sovnet til slutt ca 2245. Han er trøtt, men heldigvis ikke grinete da;) Har prøvd å være innpå soverommet lenge å men det funker ikke..var jo en stund han var så flink og sovnet i 20-21tiden men..Sover hun mye på dagtid da hun var ca 1-2mnd?og er hun våken lenge før hun skal legge seg? Mini er forresten 7 uker.

Skrevet

Vi begynte ikke med rutiner før hun var litt over 3 mnd. Da funket det fint, hun VILLE legge seg for natta 18.30... kanskje vi kunne prøvd det tidligere, men hun er vårt første barn så vi hadde ikke peiling.. Etter det har det gått fint, har alltid lagt seg for kvelden og lite tull. Men ammer fortsatt om natta da, he he. Hun er 10 mnd nå.

Skrevet

har tenkt på det jeg å.AT han er faktisk kun 7 uker og vi har god tid å¨å innøve rutinene.D rare er at han virker stuptrøtt hver dag kl 1830,men vil ikke legge seg.Har derfor begynt med kveldsstellet kl 18 (har jo fortsatt et lite håp), men til ingen nytte..hehehe..får vel bare smøre meg med tålmodighet:)

Skrevet

Nå husker jeg ikke helt når lillegutt begynte å sovne kl 20 (søren at jeg ikke husket å skrive det opp...), men tror han var ca 2.5 mnd. Før det sovnet han når han ville, dvs sent. Så kanskje litt tidlig å forvente at din som er 7 uker skal sovne tidlig.. Men skader ikke å begynne å innføre rutiner :)

Det vi gjorde var å skifte bleie, kle på pysj, amme og legge i senga ca kl 20. Så fikk han ligge der å se i taket til han ble lei. I begynnelsen tok vi han inn i stua da han begynte å skrike, mens etterhvert roet vi han ned i soverommet. Desverre fikk han den lille uvanen om at han måtte puppes i søvn, så det er jo litt kjedelig, men bedre enn å ha han oppe til kl 23. Prøver å venne han av med pupping i søvn nå (4.5mnd). Han får pupp, men "vekkes" og legges av pappaen. Har gått greit noen netter nå (krysser fingrene), men er jo litt ustabile disse små. Så neste uvane å venne han av med er vel å ikke bysses i søvn... Ja, ja :)

Skrevet

Vi begynte med leggerutiner på kvelden fra første dag hjemme fra sykehuset vi... eller prøvde ihvertfall! Satt leggetiden til 20.00... ikke alltid han sovnet da, men var da vi skulle ha tatt kveldstellet osv... har vært veldig fornøyd med at vi gjorde det... har funket godt hele tiden for oss... og nå er kveldsrutinene veldig gode! Sovner lett som bare det.. for vi har holdt på rutinene også gjennom vanskelige perioder. Rutiner ellers på dagen kom litt etter litt... de små må jo få styre selv den første tiden! var vel først når vi begynte skikkelig med fast føde at alle matrutiner kom inn....

Skrevet

Vi begynte med rutiner allerede når vi kom hjem fra sykehuset. I mild form selvfølgelig. Har tro på at fast mønstre gjør babyene rolige. Nå er snuppa 6 mnd, og er helt avhengig av en fast dagsrytme. Begynn med rutiner når du synes det er greit. Viktig at man er trygg selv.

Skrevet

han begynte å få en uvane med å bysses isøvn, men den har vi fått avvent nå heldigvis=) har prøvd å legge han rett etter kveldsstellet og dafår han pupp og roer seg ned.men etter et par min i senga klikker han helt!hehehe..det har vært lyst på rommet da selv om vi har mørke gardiner.virker som om han roer seg fortere hvis det er mørkere.menmen..som du sier så er han jo bare 7 uker:) får håpe han blir lettere ettersom tiden går;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...