Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hørte at man ikke skal bade så nærme fødselen pga infeksjonsfare osv ? noen som vet? er jo så skjønt å bade når man har vondt rygg osv:):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, folk føder jo i vann... Og bruker badekar som smertelindring ved fødsel.. Ble jammen usikker selv nå!

Skrevet

Tror du kan trygt bade i ditt eget badekar,men litt usikker når d gjelder svømmebasseng ol....Jeg badet ute i elva dagen før jeg fikk 2 mann,visste ikke da att jeg elst ikke skulle d,hadde jo åpning og alt da,men men d gikk jo bra...

Skrevet

jeg bader i svømmebasseng 2 ganger i uka på fysioterapien... og der er vi jo mange gravide... (bekkengruppe...) bada samme dagen som 1mann ble født... tror godt man kan bade ja. vet ikke hvordan det er med sjøen, men det skal jeg spørre jm om, for det blir en laaang varm sommer for meg hvis jeg i tillegg ikke kan bade i elv/sjø....

Skrevet

Du kan bade før fødsel - babyen er godt beskyttet bak slimpropp og greier. Men etter fødsel, under renselsen, kan du ikke bade i 6 uker pga infeksjonsfare.

Skrevet

Så lenge vannet ikke har gått kan du trygt bade hvor det måtte være, med unntak av i boblebad.

Skrevet

Tror man kan bade så lenge slimproppen ikke har gått...

Skrevet

Jeg badet i en hel halvtime fem dager over termin forrige gang, i midten av mai... =o) Det gikk brillefint det, ikke startet foedselen og ikke skjedde noe annet merkelig.

Denne gangen kommer jeg til Norge i midten av juni og skal garantert bade, masse!! Termin midten/slutten av juli.

Men snakk med din lege, som kjenner deg best, kanskje det er i orden for de fleste men ikke absolutt alle?

Jeg har badet i basseng hele svangerskapet, ogsaa boblebad og havet (som jo her er samme som kroppstemperatur) Ikke bekymret jeg da.

Skrevet

Jeg skal på hytte ved sjøen 3-4 uker før termin, og har virkelig tenkt til å bo i vannet om det er fint vær og varmt. Har hørt at man kan bade så lenge slimproppen ikke har gått, så den får holde seg på plass til jeg er ferdig med å være på hytta...

Skrevet

Tror det er dette med overoppheting som gjør at man skal være litt forsiktig - det er noe med at temperaturen inne i magen er litt høyere enn vår temperatur, og at babyens evne til å regulere temperaturen er ikke så god - og på et lite bad med mye varmt vann kan det fort bli veldig varmt. Men så lenge man er oppmerksom på det, er det nok ingen fare.

Det samme tror jeg det er med bading i sjøen - om vannet er kaldt, kan det fort bli veldig kaldt for babyen - men dette lurer jeg på selv.. Hadde vært deilig med litt bading i sommer!

Ble veldig diffust dette - håper noen som kan svarer på dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...