Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Skal ha gjester til hjemme laget pizza ikveld og nå lurer jeg på kan jeg lage gjærdeigen å bake ut bunnen nå, så ha på fyll og ost å steke den bare halvveis. For så å sette den i kjølskapet til dem kommer å steke ferdig da? Noen som vet eller har gjort dette.?? Hadde vært greit å gjort det mens lillemann sover....
Hikken Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har i hvertfall alltid bakt ut og stekt bunnen i forveien, bare kjevler den ut, prikker den med gaffel og steker den i 5-10 min. Da er det bare å kaste på fyllet etterpå :-) (kan også lage flere i same slengen og hive dem i frysern, så har man alltid en bunn klar :-)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 å det var jo faktisk kjempe smart!! en lærer noe nytt hver dag... Jeg var redd den kanskje ble paddeplat eller noe slikt jeg når jeg delte opp steke tiden og satte den kaldt....
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har oppskrift på en pizzabunn som ikke trenger å heve. Så kan du lage bunnen, hive på fyllet og sette i kjøleskap. Så kan du ta den ut av kjøleskapet og steke den når gjestene kommer. 10 dl hvetemel 5 dl lunka vann 1 pk. tørrgjær 1 ss olje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå