Alexandra69 Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Er det flere av dere her inne som har hatt dette så sent som i uke 20 av svangerskapet? Jeg kjenner jeg blir veldig engstelig av dette her. Fikk det for et par dager siden, og liker det ikke. Det er ikke mye blod, men innimellom mye blankt slim (som egentlig minner om eggløsningsslim) er det røde tråder av blod. Vil så gjerne se at flere av dere svarer at "sånn har/hadde jeg det også og det er helt normalt..."
callmebecka Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Sånn har jeg også hatt det og det er helt normalt!!! Vil ikke engang regne det som en blødning! Sjekket det aldri ut, men tenker at det sikkert bare er noen skjøre slimhinner i skjeden, mitt var også blandet med blankt slim, og så ut som røde tråder. Det er sikkert ikke mange dråpene som er kommet! Hos meg har det kommet helt uprovosert, ikke hatt sex eller noe som kan tenkes fremprovosere det. Og ja, siste gang var rundt uke 20 av svangerskapet. )
Alexandra69 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2008 Takk Callmebecka! Det ene svaret ditt her hjalp på psyken ) Som du sier så vil ikke jeg heller kalle det blødning, for blod er jo det det er minst av, men likevel ble jeg engstelig. Håper flere kan si det samme som deg. Jo flere jo bedre.
*novemberbebbis* Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Jeg hadde småblødinger i går, ikke mye! Men uviten som jeg er ringte jeg sykehuset og hørte om det var normalt..fikk da beskjed om å komme inn på undersøkelse, er i uke 14. Alt såg fint ut, så var "bare" morkaken som ligger forann åpningen som blødde litt.. Senere på dagen kom det slim med slike striper med blod som du beskriver, ble ikke redd da..og i dag blør jeg ikke..har bare veldig vondt konstant i nedre del av magen..vet ikke hva det er, men tar det bare med ro:) Så konklusjon, det går sikkert heeeelt fint
Alexandra69 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2008 Høres ut som du har det som meg i dag da. Jeg har også litt vondt hele tiden nederst i magen. De sa ingenting om morkaken med meg så det har nok ikke med det å gjøre for min del, men kanskje det kan ha blitt en rift et annet sted. Har ikke framprovosert noe der nede, men ett eller annet må det jo være som gjør at det slimer sånn.
Alexandra69 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2008 Nå bare øker det på med slim her. Ved forrige toalettbesøk ble jeg liksom ikke ferdig å tørke. Tenker meg helt redd her. Det kan da vel for guds skyld ikke være slimproppen som har gått nå i uke 20...? Jeg var innom sykehuset i går ettermiddag, og da tok de ultralyd og sjekket at det ikke var noen åpning i livmoren og at babyen hadde det bra. Så jeg skulle bare dra hjem og slappe av, men dette begynner å bli guffent synes jeg.
3110 Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Jeg ville tatt enda en tur til sykehuset, jeg. Du får neppe roet deg uten det. Det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Lykke til!
Madamina Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Jordmor sa til meg i dag at i ved blødninger så sent som uke 20 skal man ringe fødepoliklinisk eller gynekologisk så de kan ta en titt. Jeg hadde en blødning i uke 13 og dro til legevakten. Det skal man visst ikke. Uansett, blødningene da skyldtes at morkaken flyttet seg vekk fra livmoråpningen og da kan det gjerne blø litt. 10% blør visst uten at det er farlig, men ring og spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå