Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Å bæsje masse..? Jeg går på do 2-3ganger hver dag, er oppblåst og føler meg ekkel. Føler ikke at jeg tisser så utrolig mye, men å ha avføring så ofte.. Er det normalt? Når jeg må på do, kan jeg ikke vente, det går så fort - der og da. Har jo hørt man kan få forstoppelse, men det merker jeg ikke antydninger til. Bare det motsatte!!!! Ikke morsomt å være på besøk til andre nå for tiden:/ Og hvis man er gravid, kan man få gratis UL? Henvisning fra lege eller bare ringe ett offentlig gynekologkontor?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Hei jeg hadde også løs mage hvis det er det du mener?Du får gratis ul hvis legen din henviser deg.Du bør ha en god grunn for en tidlig ul.Ellers blir du innkalla automatisk vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Om det er normalt vet jeg ikke. Men det er jo veldig bra å gå på do så ofte da 1 pr dag er bra, 2 eler flere veldig bra Bedre det enn du går flere dager i mellom og blir skikkelig hard i magen. Du får gratis UL mellom uke 17-20 (ordinære UL) Visst du skal ha tidlig UL så må du ha henvisning fra lege )men da må det væe god grunn for det) eller du kan bestille privat å betale det selv.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Det er ikke uvanlig at man kan oppleve flere dobesøk under graviditet. Det gjelder både urinering og avføring. Men dette kan endre seg fra dag til dag. Du kan ha diare den ene dagen, for så å være forstoppet den neste dagen. Ikke unormalt i det hele tatt. Når det gjelder ultralyd under svangerskapet, så har alle gravide rett til å få en gratis ultralyd. Denne tas som oftest en gang mellom uke 17 og uke 19, men det varierer litt. Utenom det kan man få ekstra ultralydundersøkelse dersom man frykter at noe er galt, at alt ikke er helt som det skal eller ved andre behov for en ekstra undersøkelse av fosteret. Så vidt meg bekjent er du da nødt til å få henvisning via lege/legevakt eller kontakte fødeavdelingen ved ditt sykehus.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Man har krav på en gratis UL i sv.skapet, rundt uke 18. Du vil få innkallelse til det fra lege/sykehus :-) Tidlig UL får man bare hvis det er tvil om alt er i orden. Jeg var også veldig løs i magen i begynnelsen av sv.skapet, har hørt om mange som har vært det. Skjer jo en del inni der, så litt uhumskheter må man nok regne med ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå