Gå til innhold

Heia pappa

Mormor Tralle Tone Troll

Anbefalte innlegg

Skrevet

sa lillemor på knappe 10 mnd kl 0430 i natt da pappa kom inn fra fjøset. Også smilte hun strålende og vinket med ene handa ut gjennom sprinklene på senga. Pappa kom da inn fra fjøsn, vi har lamming på gang, så her går det døgnet på tamp i fjøsn. Hun fikk smokken og en liten kos, også la hun seg snilt ned og sov videre! Lille kosepia mi.

Spørs bare om ikke amminga også er over når lamminga er over:(

I går og dagen før klarte vi bare å få til 3 amminger. LItt bedre i dag, med 4.

Pleier jo å gi henne etter hvert måltid. Hun spiser fast føde 4 ganger pr dag + at hun får pupp kl 0600-0700, og kveldspupp etter kveldsstell kl 1930-2000. Så vanligvis ammer vi jo 6 ganger pr dag. Nattamming ahr vi ikke hatt siden hun var 6 uker.

Svigermor passer henne på dagene når jeg er i fjøsn, prøver jo å komme meg inn når hun er våken, så jeg får sett henne og puppet litt, men er ikke alltid det klaffer. Kan jo ikke bare forlate en fødende sau... Må være der å ta i mot og se til at alt går greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...min ''svigerfar'' vurderte å låne babycallen for han var så møkk lei av å gå inn og ut av fjøsen hver dag nå me dlammeinga....

men du? du har ammet i 10 mnd! det er jo råbra!

jeg klarte seks dager jeg før melka forsvant....

Skrevet

Joda, er jo veldig glad for at vi har klart det s lenge ja. Med storebror var det fritt for melk etter ca 6 uker. Tror egentlig at han aødri helt fikk teket på det der. Han holdt iallfall på å sulte ihjel ofr meg. Skjønte ikke at han ikke fikk nok mat.

Derfor er jeg så hypp på å fortsette lengst mulig nå når vi først har fått dette til!!

Eldstejenta sluttet helt av seg selv da ho var 9 mnd. Da var det bare totten som gjaldt. Spytta ut puppen, gliste og stakk totten i munn istedet. Da var det slutt ja. Snakker om å bli tygd å spyttet ut igjen! bokstavelig talt.

Er jo gøy da, å holde på med lamminga. Spennende, selv om jeg har drevet med dette i 13 år nå. Men i år er jeg stort sett alene om jobben, gubben har mye å gjøre utenom gården. Var meninga stedatteren min på 21 år skulle komme hjem i dag og hjelpes til et par uker, men så har samboeren hennes vært på fest og falt i går. Knakk vist nesen og ødela kinnbeinet tror jeg. Hu grein så masse itelefonen at vi oppfatta ikke helt alle detaljer. Men hjem kom ho iallfall ikke!

Skjønner ikke at de skal feste så voldsomt 17 mai??? Har æ aldri gjort, kun det året æ va russ, men da var jo russetoget den 17 avslutninga på feiringa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...