Pepsimaximusa *mammatil2* Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Er så lei av hele flaskemelka nå.. Han får kun melk på kvelden før han legger seg, men hver bidige kveld er måltidet en kamp for å få i han litt.. På en "bra" kveld får han i seg maks 125ml. Han spiser 2 grøtmåltider pr dag+ middag og et fruktmåltid/yoghurt! Fatter bare ikke hordan jeg skal klare å få i han mme i noen mnd til! Er det ok om vi kutter ut melka nå?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Nå er ikke jeg noen ekspert, og ville nok spurt en helsesøster om du har ei du kan prate greit med. Men ut fra det min helsesøster sa til meg da jeg spurte om mengde melk og slikt for et par mnd siden, så var det at fra 10 mnd regnet man at barnet burde ha i seg 3 enheter med melk i løpet av dagen. Som eksempel sa hun ett glass melk, skive med ost og en yoghurt i løpet av en dag skulle være ok... Men har du tenkt å bare gi vanlig melk istedet, da? Jeg vet ikke hvordan dette er. Har bare fått med meg at man bør vente til barnet er 1 år før man introduserer vanlig melk... Har du forresten prøvd å gi melka på morgenen istedet? Lillegutt her nektet plent å drikke melk til kvelds fra han var 6 mnd, så han får bare på morgenen til frokost og da drikker han mellom 160 og 240ml mme...
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 De burde få i seg rundt 500ml melk. Her i huset har får litt melkallergi så her har tulla fått mme til over året. Men har du ikke allergi kan du gi vanlig melk fra rundt 9 måneder.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 vår helsesøster, som er noget strikt, sa at sønnen min ikke "trengte" melk nå, men at han bare skulle få det som tørstedrikk. Han er 8.5 mnd, og nekter plent og drikke. Jeg sa at han fikk litt på morningen, men at han ikke ville ha mer. Og hun sa det var helt greit, så lenge han spiste fast føde til vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå