sommerboy 2008 (fødeklar) Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Hei Jeg er på vei uke 32 og nå har mye halsbrann om kvelder, og det går over når våkner morgen. er det normalt?
♥ Smurfen ♥ Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Dette er helt normalt desverre. Jeg kan anbefale deg å kjøpe gaviscon på apoteket og ha klar. De har hjulpet meg masse og går helt fint å ta når man er gravid. koster rundt 50kr =) Greit å ha klrt hvis det blir riktig ille
Ladybug~N&E Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 det er heeelt normalt. jeg brukte titralac (tyggetabletter med mintsmak fra apoteket). tok to og halsbrannen forsvant som dugg for solen;) anbefaler virkelig denne. ta to når du kjenner halsbrannen kommer så forsvinner den med en gang. (noen ganger trenger man 3 eller 4 dersom det er ekstra ille)
Chris&Alex♂♂ Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 å ja da.. jeg er i uke 29 og har hatt det i flere mnd, men nå begynner det å bli værre. jo større mage og sånn jeg får jo værre blir det. helt forferdelig til tider. du får forskjellige tabletter på apoteket som skal hjelpe.
dronningen Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 sitter nå i sengen og spiser LOVE HEARTS, sukkertøy...tro det eller ei men det hjelper. Jeg er 35+3 og har halsbrann stort sett hele dagen! Men forsøk å hold deg unna sterk mat, noe jeg vet er vanskelig. Spiste pizza tidl i kveld og det var ikke særlig lurt. Melk er også noe som har hjulpet meg:) Lykke til
sommerboy 2008 (fødeklar) Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2008 takk alle sammen som svarte så fint.
Anastasia_ønsker3 Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Det er helt normalt. Jeg hadde det hele svangerskapet, men ble enda verre de siste ukene etter uke 30. Melk hjalp en del, og Gavicon som noen nevnte her. Mot slutten hjalp ingenting....
Krusemynthe Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Må bare anbefale osteopati. Jeg hadde en behandling og var kvitt 90% av plagene - og jeg var ille!!! Siden jeg hadde vært så ille plaget (blødde til slutt i spiserøret) fikk jeg en ekstra behandling, men siden har jeg ikke vært der - og jeg hat fått et nytt svangerskap!
Noah+Gabriel-mamma Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Det er veldig normalt. Prøv å ikke spise store måltider, fet, krydret mat sent på kvelden. Det hjelper litt med love hearts, melk, mandler, vannmelon, farris, gaviscon, link og diverse andre remedier. Det blir som regel bedre mot slutten av svangerskapet når magen synker:)
M by M Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Det har jeg fått igjen nå også! Er i uke 30 og våkner kl 5 hver morgen med så kraftig halsbrann at jeg bare må stå opp. Sist jeg var gravid, unngikk jeg å spise noe annet enn f.eks puffet ris med melk eller andre veldig nøytrale matretter etter kl 20 om kvelden. Det hjalp meg en god del. Får begynne med det igjen nå visst :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå