Gå til innhold

MA/SA???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på noe, jeg.

Dersom man har en SA, så kommer jo embryo ut av seg selv med masse blod. Har også hørt at man da får en negativ g.test.

Hvordan oppdager man da en MA?

 

Hører jo også om tilfeller hvor man kommer på UL og så har fosteret vært dødt fra eksempelvis uke 11.

 

Merker man ikke det???

 

Åååååååååå, det er nervepirrende å være gravid!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en MA i sept 2006 og jeg merket ingenting. Jeg skulle ta abort (Det var virkelig ikke planlagt og veeeeldig dårlig timing) og kom til forundersøkelse på A-hus hvor man tar litt prøver og innvendig UL. Da fikk jeg vite at embryoet hadde sluttet å utvikle seg. Så mange som ikke merker noe.

 

Men nå vi satser selvfølgelig på det beste =D

Skrevet

Ved en SA kommer embryoet ut av seg selv med masse blod. men man har forsatt høy HCg, så en grav.test opp til 4 uker etterpå kan være positiv. spørs kor lang tid kroppen klarer og vende tilbake til det normale...

 

Med en MA så merker man som regel ingenting. jeg hadde en MA i 06/07. trodde jeg var gravid i uke 14+4, så merket jeg litt blod på papiret og tenkte nå har jeg dritti på draget (hadde vært på jobb den dagen i 13 timer og skikkelig anstrengt meg) så var redd for en SA. Så vi reiste på kvinneklinikken og fikk konstantert MA. foster hadde dødd i uke 8-så jeg hadde gått i 6 uker med et dødt foster inni meg uten å merke noen forandring!

 

Så ja er kjempe nervepirrende å være gravid!! men også kjempe gøy:)

jeg skal på UL på onsdag (er 12 uker på vei) vi ville næmlig forsikre oss at det er liv forsatt! det var ingen hyggelig opplevelse det som skjedde sist! men det er også ganske skjeldent sa legen til oss!!!

 

lykke til videre og kos deg med din lille spire:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...