Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har gått på Yasmin p-piller i ca 10 år. Avbrutt av to graviditeter. Det har gått fint så langt... Men De siste månedene har jeg blitt så dårlig av de. De siste 2 ukene har det vært riktig ille. Jeg blir så ufattelig kvalm noen timer etter jeg har tatt pillen - spesielt hvis det er kombinert med trening og "lite" mat. Jeg er 20kg overvektig, og vil gjerne ned, derfor prøver jeg å spise normale mengder. Men når jeg spiser normalt, blir jeg sååååå jææævlig kvalm (og jeg vet det har med pillene å gjøre). Dytter jeg innpå så magen er full, går det som regel bra . Kvalmen er tilsvarende "morgenkvalmen" under graviditeten. Men jeg er ikke gravid. Noen som har opplevd dette? Er det andre p-piller jeg kunne prøve? Anbefale noen?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 jeg gikk en stund på yasmin.. men fikk allergisk reaksjon.. dvs kløe.. fikk da trionetta, men så ble den tatt ut av produksjon.. Gikk på Mircrogynom før jeg ble gravid.. hadde ikke noe problem med det merket..
Bolla og lille rosin Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Heisann:) Hentet bivirkningene på Yasmin for deg på felleskatalogen.no: Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Endokrine: Ømme bryst. Gastrointestinale: Kvalme. Neurologiske: Hodepine, nedstemthet. Sirkulatoriske: Migrene. Urogenitale: Menstruasjonsforstyrrelser, mellomblødninger, leukoré, vaginal candidiasis. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Brekninger. Hud: Akne, eksem, kløe. Neurologiske: Forandringer i libido. Sirkulatoriske: Hypertensjon, hypotensjon. Urogenitale: Vaginitt. Øvrige: Væskeretensjon, endring i kroppsvekten. Sjeldne (<1/1000): Endokrine: Væskende bryst. Hørsel: Hypakusi. Luftveier: Astma. Sirkulatoriske: Tromboembolisme. Hmm... Ser i alle fall ut som om kvalme er en hyppig bivirkning på Yasmin.. Går ikke på p-piller selv nå, men gikk tidligere på Trionetta, og de funket kjempefint.. Men nå er jo de ute av produksjon, så... Har du snakket med legen din om dette, da?? De pleier jo ofte å ha slike svar:) Var kanskje ikke så mye jeg kunne hjelpe deg med, men... Prøvde i alle fall det jeg kunne:)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Jeg ble gravid... også en ganske alvorlig bivirkning....
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 He,he..jeg og,,,stor bivirkning av å gå på yasmin. Jeg var veldig fristet til å oppkalle datteren vi venter etter pillene jeg da..
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Sier dere det? Jeg har alltid vært fæl til å slurve med pillene... Glemmer å ta i et par dager, og begynner pån igjen. Det har jeg gjort helt siden jeg begynte på yasmin. De eneste 2 gangene jeg har blitt gravid, er når jeg har SLUTTET på pillen og det har vært meningen at jeg skulle bli gravid. Jeg bruker også yasmin.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Brukte Yasmin, men blødde i en mnd med de så jeg sluttet. Evigvarende mensen, digg. Gikk så på Microgynon og de var kjempebra!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Min bivirkning var 0 sexslyst. Helt dødt her. Gikk over til plaster, som er til å anbefale!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Fikk ingen bivirkninger da jeg gikk på Yasmin, men da vi skulle begynne å prøve... Fra et par dager etter at jeg sluttet kom alle "bivirkningene", spesielt humørsvigninger, men også uvel o.l. Nå som lillemann er født har jeg valgt ikke å begynnne på de igjen. Orker ikke en ny slutteperiode når vi skal prøve på nr. to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå