Gjest armagedon Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 OG er dere ego? Har ei venninne som er alle tiders på mange måter, stiller bestandig opp, men hun evner ikke å se at vi andre faktisk ikke har det rosenrødt bestandig, at vi faktisk lider under tidsklemma vi også. hun har ikke barn, jobber fulltid med litt overtid innimellom. har fri i helgene, laange ferier og tjener godt.(og kan sove så lenge hun vill i helgene:) men hun syter og klager og vi andre skjønner ikke hvordan hun har det ?? er det ikke sånn for alle da? travle dager, mange slitsomme stunder, men sånn er jo livet:) hun er veldig bortskjemt fra barndommen da, har alltid fått og får ting lagt i hendene, tåler ingen motgang. Er hun egoistisk eller har dere ett annet navn på dt? hehe, men nå begynner det faktisk å bli så ille at en eller annen snart sprekker og snakker med STORE ord til henne:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 og forvente at noen uten barn skal forstå konseptet med og ha barn tror jeg er litt for mye og forvente i grunn. for min del er egoistisk det og sette seg selv før andre, med viten og vilje. på mange omeråder er jeg egoistisk, men det skulle bare mangle også.
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Meg, meg, meg mennesker, dvs de som gjør valg kun basert på egeninteresse hele veien. Mannen min f.eks er et strålende eksempel på egoistiske mennesker:)
Gjest armagedon Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 men det må da gå ann å skjnne at andre har det like travelt og stressende hverdag med eller uten barn. Det er jo sånn verden fungerer for oss fleste i dag:) Jeg har nesten ikke sovet på 1 år (urolig lita jente) og alle mine venner og familie har med største glede trått til sånn at jeg har fått ett lite avbrekk med alenetid og søvn bortsett fra hun, men hun har fryktelig mange gode råd da...........
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Du klager sikkert du også. Du prater sikkert om ungen din til henne, noe som ikke er så artig når en ikke har unger selv. Syntes ikke hun er egoistisk men har lyst til å få ut litt frustrasjon til en vennine. Du gjør sikkert det til noen du også.
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Forventer du at hun skal stille opp som barnevakt? Det synes jeg faktisk ikke du kan og hun er ikke egoistisk som ikke gjør det.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Syntes nesten det er du som er egoistisk. Forventer att en venninne som jobber mye skal passe din urolige unge.
rosa og en blå Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 vel. vi skal jo være egoistiske eller så hadde vi vel strengt tatt ikke overlevd. det å være egoistisk for meg er å være totalt trangsynst, å se en sak bare fra en side, ha null empati og lite samarbeidsvilje.
ifie Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Jeg tenker at egoisme er når man setter seg selv først uten å tenke på hvilke konsekvenser det kan få for andre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå