*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 til ihvertfall èn liten fiskebaby, så ene fisken min hadde tenkt å føde i går kveld. Da vi stod opp i dag tildig gransket jeg akvariet og oppdaget en bitte-bitteliten fiskebaby på 2 mm eller så. Så VIPS var den spist opp av sugemallen... Så nå er jeg mamma til en oppspist PLATY baby...
mamman til to gutter Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Vi hadde et lite fødeakvarium til fiskene mine når jeg var liten. Det var konstruert sånn at det fungerte veldig bra hvis fiskene la egg, noe ingen av de jeg hadde gjorde, men de fungerte delvis til de som fødet levende unger også. Det vanskelige var å få moren dit til riktig tidspunkt, ikke for tidlig (vi gjorde det en gang og da lå det mange egg i akvariumet selvom det var en fisk som burde fødet levende unger:-( ) og ikke for sent for da ble de født i det store akvariumet. Hvis vi fikk moren i fødeakvariumet til riktig tid (var et mini akvarium av plast som lå og fløyt oppi det store), så fødte moren ungene der og så var det om å gjøre og få ut moren raskest mulig så hun ikke spiste sine egne barn:-( Hvis de ble født i det store akvariumet, prøvde vi noen ganger å fiske dem opp og få de i det fødeakvariumet. Det kan jo også hende at noen av fiskebabyene har klart å gjemme seg, sånn at du plutselig ser dem senere og kan håpe at de får vokse opp og bli store:-)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2008 Jeg så det faktisk klart og tydelig på mammaen i går kveld at hun skulle føde, hun var så rar bak der... hehe.. satt og ventet litt jeg da, men syns fødselen var så langdryg, slo av lyset og la meg jeg..Tji hi.. Men litt artig da, at fiskene føder.. Dem parrer seg visst relativt ofte når dem først har begynt. Ser det faktisk er en gravid fisk til der, men den skal nok ikke føde riktig ennå. Har fått 4 yngel av venninna mi,som har overlevd uten fødekar. Om vi anskaffer det, så kan det vel fort bli "overbefolket" der nede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå