Gå til innhold

Hvis jeg er gravid nå.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og har et halvt år igjen av fødselspermisjonen (er ikke den på ni måneder med full lønn?), og jeg har en jobb som ikke egner seg å være gravid i (fikk svangerskapspenger de siste månedene), må jeg begynne å jobbe igjen for å tjene opp noe eller kan jeg gå rett på svangerskapspenger igjen?

Hjelp...... er fire dager over mens....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen legge ut på skravle?

HI

Skrevet

Fødselspermisjon pengene er skattbar inntekt så den teller som opptjening til nå permisjon. Men hvis du 80% lønn nå så blir det grunnlaget ditt ved neste perm. Slik jeg har forstått det iallefall!!

Gratulerer og lykke til:)

Skrevet

Ta en test før du begynner å bekymre deg så ring nav, her inne får du ingen riktige svar.

Skrevet

Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til.

Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

sykepenger

foreldrepenger ved fødsel og adopsjon

svangerskapspenger

dagpenger under arbeidsløshet

Fra: http://www.nav.no/page?id=328

Så nei, du trenger i praksis ikke begynne i jobb i gjen for å tjene opp rett til foreldrepenger ettersom fødselspermisjon permisjon/ sykepenger/ svangerskapspenger regnes som likestilt inntektmed lønnet arbeid

Skrevet

Jeg ble gravid da tulla var 7 måneder måtte da jobbe 3 måneder for å få full perm igjen. Ring hør med nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...