Gå til innhold

Dritgrei, jeg lurer så fælt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal du flytte til mine trakter???

En liten by nord for Eidsvoll...

Og den dialekta?

Je tala jo mæssom slik, ama....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt klart en liten by nord for eidsvoll, men jeg ser at traktene våre er på "feil side i buss", for det er ingen som talar der hvor vi skal bo, men jeg har bodd der også ;-))) Nei vi flytter enda litt lenger nord, til den minste av de tre :-)

Skrevet

Jaja, men det er jo ikke så langt fra meg, åkke som!

Skrevet

nei det er rett og slett ganske kort... 40 minutter eller no' :-)

Skrevet

Så utrolig kult! Jeg kommer fra de traktene selv jeg!!! Men der jeg kommer fra så talar dom litt slekk som Næsningen gjør! (Jeg har aldri lagt til meg den dialekten, men jeg kænn om jeg vil)

Skrevet

Det er jo ikke langt fra meg heller - bare at jeg bor på "riktige" sida;-) Og tenk på den fine Dalen du har nord for byen da...

Skrevet

Jeg kommer også fra den "riktige sia"! Hvor ca i det landet kommer du fra? Vestre, Østre, nordre eller søndre? Eller kanskje byen?

Skrevet

Jeg er ikke fra området her, men kommer fra den ovenfornevnte utrolig fine Dalen - men nå bor jeg i Vestre.

Enn du da?

Skrevet

Da må du huske at det heter je!

Skrevet

Fordelen jeg som nesning har, er at jeg bor midt i!

Krangle om hva som er riktige sia får dere gjøre :-)

Skrevet

Er opprinnelig fra Vestre, men jeg er bosatt i en liten plass 10 min vest for hovedstaden! Øst i vest..

Skrevet

Trodde den diskusjonen var ferdig oppe og avgjort jeg.. Hehe

Skrevet

Noen har laget sang, og dem får vi på en måte stole på, og da er jeg vokst opp på feil side, med den fine dalen rett ved siden av :-)

Skrevet

Og nå flytter du altså tilbake, men til rett side og ingen dialekt. Go Dritgrei!!

Skrevet

Nei til feil side med nordlandsdialekt ispedd mye anna rart... men jeg er grei da ;-))))

Skrevet

Dritgrei hei hei hei!

Samma å je bor henn i væla, bære je ser mjøsa! Sa en klok mann til meg en gang... Og jeg tror jammen han siterte noen andre..

Skrevet

... men åkken ærd som har sagt detta da?

je veit itte dæ je

Skrevet

Kjinne itta hænn je.. Har bære hørt om n je amma.

Kænsje du veit åkken dæ ær?

Skrevet

er du rett og slett gøss her@ ;-)???

hahahahaha

Skrevet

Hvis jeg forstår deg riktig, så er jeg ikke det - eller kanskje jeg er det likevel?

Der jeg kommer fra sier en ikkje og ikke itte, så det er et godt stykke oppover;-)

Skjønte du noe av dette?

:-)

Skrevet

ja det gjorde jeg, men da er du ikke ekte gøss, da er du bare fra litt lenger nord i den samme dalen :-)

Skrevet

Da forsto jeg deg riktig;-)

Tenker det blir fint for dere å komme tilbake til ordentlige vintrer og tørt innlandsklima - og den koselige byen:-)

Skrevet

det blir så deilig det!!! å ha lyse vintre, for vinterdepp ble noe anna her hvor lyset slukker i oktober og ikke skrues på igjen før i april... snøen har så mye å si på lys og trivsel... jeg gir blanke i kuldegradene så lenge sjelen får litt lys :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...