Gjest Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 jeg ikke tar prislappene av gaver jeg gir? Hvordan reagerer folk hvis de får en gave og prisen står på??
Lova Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 De blir kanskje litt brydd på dine vegne, siden de fleste som gir bort gaver ikke ønsker å la mottageren vite hva gaven koster.
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Hadde jeg hadde fått gave med pris så ville jeg trodd vedkommende hadde glemt å ta den av. Prisen har ikke stor betydning for meg, det er oppmerksomheten ved gaven som teller. Men hvis jeg gjentatte ganger hadde opplevd at ikke prisen ble fjernet, så ville jeg ikke trodd det var glemsomhet. Da ville jeg sikkert både tenkt og trodd noe. Det kommer vel litt an på hvordan denne personen ellers er og oppfører seg. Når man får en gave så er man utfra merke og kvalitet om det er kostbart eller ikke. Jeg selv liker å gi ordentlige ting. F.eks at jeg kjøper skikkelige ting på glassmagasinet til beste venninne. Og så får jeg gave igjen ved en senere anledning som er noe glass fra nille. Jeg hadde ikke klart å gi en gave fra nille. Men jeg tenker jeg må være glad for det jeg får, og jeg vet at venninnen min gir det hun tror jeg kan ha bruk for og det er etter hva hun har råd til. Det gjør meg ingen ting å få en gave fra nille, eller noe annet billig. Men jeg setter pris på kvalitet. Heller litt, 4-5 biter dyr og fin sjokolade, enn hundre billige smakløse jokolade kuler. Nå svarte jeg ikke helt på det du spurte. Folk er jo så forskjellige. Jeg ville sikkert trodd et eller annet om deg, det vil også være påvirket av hvordan du er ellers.
lykketreff:-) Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Gjør du det fordi du har gitt bort noe dyrt? Har hørt at enkelte kjører den taktikken overfor svigermor, he he..
Bare™ Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Jeg spyr av tanken på å få gave med prislapp.. Da bør jeg ha sløyfer i håret, ellers får jeg spy i håret. Og det gir traumer- ikke sant, nøffemor?
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Anledning har også litt og si og hvem det er til. Brullup ikke helt passende. tenker jeg. Et barneselskap ikke så farlig, hvis barnet ikke helt skjønner betydningen av det. Men det kan tenkes at hvis den er veldig kostbar, så ville jeg tenkt at du vil fremheve deg på en eller annen måte. Være bedre, eller vise at du har god råd. Hva du vil oppnå vet jeg ikke. Fornærme vedkommende med å kjøpe en billig gave på tilbud. Et tegn til den som får gaven ikke er verdt mer. Eller dyr kostbar så du kan "kjøpe deg inn" til den som får gaven.
Lova Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Dæven, SunnyBeach, ser ut som nøffemor har møtt sin likemann her inne. Grattis.
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Jeg kjenner ikke nøffemor, men skjønner det må være noe spesielt med henne.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Det hadde ikke gjort med noe, jeg tenker ikke på hva gaven koster med tanken rundt den. Men jeg må innrømme at jeg tar av prislappene sjøl men det er nok bare en vane. Tenker ikke noe over det.
Liagora med 2 jenter Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 haha...Du kan jo komme i bryllup med sløyfe i håret og prislappen på gaven. Stå på nøffemor, du er alltid like festlig;o)
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 SunnyBeach, hva ville du tro om en som gang på gang lot prislappen stå på gavene du fikk? Mener du at du ville se på vedkommende som en uoppdragen person, eller ville du se på vedkommende som en mentalt mindre begavet person som ikke visste bedre - som ikke hadde lært at det er i vår kultur er vanlig folkeskikk av man tar av prislappene på gaver?
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 Hvordan jeg ser på en person har ingen ting med om det er en prislapp på gaven eller ikke. Det er veldig mange andre ting som også også spille inn. Det er ikke sikkert personen er uoppdragen selv om prislappen ikke er fjernet. Jeg legger til grunn andre ting også hvis jeg skal tolke hvordan en person er. Jeg vet de fleste fjerner prislappen fordi det er en norm. Jeg selv gjør det. Er det butikkansatt som pakker inn, kan like gjerne hun ha glemt å fjerne den. Og da har det jo ingen ting med personen som gir gaven å gjøre. Min oppfatning er at dette er sjeldenhet. Har aldri sett det selv. Og hvis jeg får en gave med prislapp så bryr jeg meg ikke om det. Som jeg skrev tidligere. Men det er meg. Hver og en har jo sin reaksjon og mening om ting.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #13 Skrevet 19. mai 2008 Om personen er mindre begavet kunne jo hende. Og ikke sikkert den kan lastes for det. Det finnes mange sykdommer, som påvirker hvordan vi opptrer sosialt. Om personen bevisst unnlater å fjerne prisen gang på gang så ville jeg ikke nødvendigvis tro at den er mindre begavet av den grunnt. Da ville jeg lagt vekt på helt andre ting for å tolke det dithen. Og dette er jo bare mitt svar. Fins sikkert enda flere synspunkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå