Gå til innhold

Sofa for småbarnsfamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips? jeg vil helst unngå skinnsofa, men om det ikke er noe annet som funker så må det vel bli det... Vil ha en mørk brun/sort sofa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er plastikk tror jeg. men den ser jo ut som skinn da. så det hjelper det kanskje ikke så mye, med mindre det er pris du tenker på.

men jeg liker soffaen min, fin og se på og vær gang småen søler noe er det bare og tørke opp

Skrevet

Vi har også plast som ser ut som skinn. Veldig kjekt når en bare kan tørke opp griset i :)

Skrevet

Vi har en fra ikea med vaskbart trekk, genialt når man har en gulpebaby...

Skrevet

Vi har også sofa fra Ikea med vaskbare trekk. Vi er storfornøyde.

Skrevet

Hehe, vi har absolutt ikke en typisk småbarnsfamilie sofa hvertfall :)

Er fra bohus, i sort barokkstoff som ikke kan taes av eller vaskes, men vi har enda ikke sølt i den.

Snuppa får ikke spise i sofaen og vi voksne har jo vett nok til å holde oss over tallerkenen når vi spiser.

Det er heller ikke "lov" å løpe rundt med mat eller kjeks hos oss, når man spiser så sitter man rolig, blir derfor ikke klissefingre-merker på ting.

Vi er kjempe fornøyde med sofaen vår vi :)

Skrevet

Mannen min trumfet gjennom at vi skulle ha skinnsofa selv om jeg egentlig ikke ville. Og jammen er jeg glad for det. Datteren vår har sølt utrolige mengder i sofaen som bare var å tørke av. Tror jeg hadde blitt sprø selv med vaskbart trekk for trekket hadde jo vært mer i vaskemaskinen enn på sofaen. Men det kommer jo selvsagt an på hva du tillater de små å ta med seg opp i sofaen;)

(Tidligere i dag tegnet skatten vår på sofaen med gullpenn. Var bare å vaske av med fuktig klut:))

Vi fant en i mørkebrunt skinn som jeg egentlig synes er veldig fin og ikke så dominerende i rommet som skinnsofaer kan være.

Skrevet

Vi har mørk brun stoffsofa fra Ikea. Den ser ikke ut til tider....

Trekket skal egentlig renses, men det er av bomull så jeg vasker det i vaskemaskinen. Funker helt fint.

Skrevet

Sofa med avtagbart trekk som tåler maskinvask på 40 grader, pluss to trekk i reserve.

Skrevet

MICROFIBER er tingen:) Har jobbet med møbler:) Vi har microfiber, er dritfornøyd, som mange andre:) Jeg liker ikke skinn, det må desuten behandles:(

Gjest irismor
Skrevet

Hold deg langt unna stoffsofa, avtagbare trekk eller ei. Da kommer vaskemaskin til å ikke få gjort noe annet enn å vaske sofatrekk.

Kjøp dere en rimelig og grei skinnsofa og npr barna er større bytt til stoffsofa hvis det er det dere ønsker.

Skrevet

Enig med deg. Microfiber er helt utrolig enkelt å vedlikeholde. Vi har en som er lys beige og 3 barn i dette huset.....

Skrevet

Men jeg har hørt at microfiberen blir rar å se på når man stryker og gnir på den... Stemmer det ikke? Hvilken farge har dere på sofaen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...