Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Jeg husker første gang jeg smakte det..........storesøster som var nesten 9 år eldre enn meg skulle ha fest. Hun skulle samtidig være barnepike for storebroren min og meg, og vi fikk lov til å ha besøk av en venn og venninne. Med streng beskjed fra storesøster om å holde oss pent på rommene våre:-) Jeg var 9 år og bror var 11. Det var fryktelig spennende å luske i trappen og spionere på de store som både danset og kysset;) Og så fikk vi pizza! Deilig hjemmelaget pizza..............Den oppskriften fikk jeg etterhvert når jeg begynte å interessere meg for matlaging, og den bruker jeg jammen ennå 30 år etter!!! Den er like god hver gang og jeg kjenner at jeg blir like lykkelig hver gang smaken smelter i munnen og jeg kan skylle ned med iskald cola, for det hører med....selv om jeg har drukket vann mang en gang pga lille rosa da....men det er ikke det samme altså;-D Men nå ligger det igjen 4 biter på kjøkkenet, og jeg har tinget to av dem til kveldsmat, for det smaker bare såååå godt!!!
Reveenka Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Hørtes deilig ut - får vann i munnen her jeg sitter! Rart det der med hvordan minner dukker opp - bare inspirert av smaker, lukter eller musikk! c",) Du kan jo ta kaffekopptrikset, da - cola i koppen! Det gikk fint med de tre eldste her; ingen som skjønte lunta før nå siste året. Minstejenta derimot, ante ugler i mosen før alle de andre....så derfor fant de utav det c",)
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Jeg tror min første pizzabit var hos en nabo da jeg var ganske gammel...hmmm...pappa var kokken.og der var det fisk hele forbaska uka lang...å kjøtt på søndag...blæh Men jeg sitter å nyter salat jeg da.Med alt mulig i.Er det beste jeg vet!! Sommertia mi starter med salat,hehe. Å pizzabollene til idefix er en hit her.Di blir det mange av,og er så grei å fryse ned.Å svusj i microen =)
♥Snulder Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Hihi! Husker da pizzaen kom jeg og.... Min mor måtte lage "min" del med kun kjøttdeig og intet annet. Ble så tørt at jeg fikk hikke;=) Ingen ost, ingen tomatsau, ingen løk eller annet "grønt" .....
♥Snulder Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Bare sånn for oppklaringen sin del.... Tomatsau = helt vanlig ingrediens på pizza laget på nordre østland for 100 år siden.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. mai 2008 Takk for tipset Reveenka! Det har jeg faktisk aldri prøvd eller tenkt på for den sakens skyld....jeg har jo ikke samvittighet til å lure hun der lille.......takkal.....men når jeg tenker etter, så har jeg kanskje det alikevel!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2008 Du LatterKlatten!! Del den oppskriften med oss da!!! På Pizzaboller:-))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. mai 2008 Nå føler jeg at jeg kjenner deg litt bedre Snulder.....ikke rart du er skeptisk til rar mat når man er tvunget til å spise tomatsau!!!
♥Snulder Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Ja ikke sant!! Jeg er veeeeldig redd rar mat etter sau-opplevelsen på pizza;=)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 He he he du er bare rå på skrivefeil.... Du treffer liksom noe det KUNNE ha vært, som en rusa gris eller en tomatsau....... Ble den skåret i skiver eller revet på rivjern???
Reveenka Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 Aha! Men du har hvertfall noe å skylde på når det gjelder eksotisk-mat-fobi.... Hva skal en annen revestakkar skylde på da? Barnslig gane?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. mai 2008 Hihihi....det stemmer det. Dere fant jo hverandre over den eksotiske middagen der Snulder ble fridd til!!! Hihihihi...............Skyld på hverandre da vel!!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. mai 2008 #14 Skrevet 18. mai 2008 Jepp, hjemmelaget er klart best:o) Men nå har jo Peppes flyttet hit hvor jeg bor og det er også godt:o) Jeg husker de første gangene vi spiste pizza. Og mormor var i grunn veldig NORSK i matveien. Og kunne ikke for sitt bare liv forstå at vi kunne spise pizza uten å ha poteter og saus til:-DD
♥Snulder Skrevet 18. mai 2008 #15 Skrevet 18. mai 2008 Ganestos Infantilis = Velkjent syndrom hos "eldre" foxy damer. Utvikles langsomt under tette revekull. Ved flere kull en 2 på 4 år blir problemet uhelbredelig.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 18. mai 2008 Hahahaha stilig Snulder! Der ga du Reveenka alibiet sitt:-))))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 18. mai 2008 Fniiiis.........poteter og saus er spesielt digg på pizza har jeg hørt. Akkurat som brunost, i mangel av mer gulost, på fest, med litt mer enn 0.1 i promille på gutta som var kokker:-) Smakte ikke så verst egentlig heller..........hmmm.........
♥Snulder Skrevet 18. mai 2008 #18 Skrevet 18. mai 2008 Åååååå.....der ble jeg en tanke kvalm....brunost på pizza.....ååå
Reveenka Skrevet 18. mai 2008 #19 Skrevet 18. mai 2008 Åjda - jeg kan bare fortsette med peanøttsmør og o*boy, jeg da - uten dårlig samvittighet! c",) Visste vel at det måtte være en diagnose på problemet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå