Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Under svangerskapet la jeg på meg ca 25 kg. Etter fødselen gikk jeg ned noe.... men ikke engang halvparten.... også beg. jeg faktisk å legge litt på meg igjen.... Nå er det snart 6 mnd. siden fødsel, og jeg veier 89 kg.... er 161 høy så da skjønner jo alle at jeg må gjøre noe.... Noen med gode råd eller tips som kan hjelpe meg????
Line-80 Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Forbrenne mer enn man spiser. Altså trene og spise sunnere. Jeg har gått ned alt jeg la på meg i svangerskapet, og jeg triller tur hver eneste dag i 1 til 1 1/2 time. Går i et tempo som gjør at jeg blir svett.
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Det er nok bare å innse; spise mindre og trene mer.. Det er tydeligvis det som funker her ihvertfall.. Jeg triller (kjapt) to timer hver dag og har akkuart begynt på SATS igjen. Resultatene har ikke kommet heelt enda, men jeg veit det kommer.. Har da fått det til før:) Trener sykkel og styrke og/eller mage og rygg etterpå. Tren styrke OG kondisjon. Bygg opp litt muskler, da forbrenner de mere fett. Ikke sult deg, da reagerer kroppen min å tviholde på fettet, men spis normalt sundt og ofte! Jeg har også hørt at man skal spise litt ekstra fiber, hjelper til med å forbrenne fett tror jeg.. Det er så ufattelig kjipt i begynnelsen, jeg vralter som ei ku etter første styrketime. Men etter noen uker blir det gøy og da vil kroppen til slutt "kreve" å bli beveget på.. Og da går det liksom av seg selv..
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Jaaa, har noen en mirakelkur?! La på meg 23 kg. Har mista 13, men nå står det stille (denne helgen har heller ikke vært bra...kaker kaker kaker...) Jogger fire ganger i uka, rocker og prøver og holde meg unna sjokolade (men er litt svak der...) Har lirka meg under 70 et par ganger, men plutselig er jeg over igjen. La på meg like mye forrige gang, men da forsvant det av seg selv... har det noe med alder å gjøre? Fem år siden. Men det er vel bare å bite i det sure eplet (bokstavelig talt...). Sunn mat og trene... Synes det er gøy å trene da, men ikke alltid like lett da pappan sjeldent er hjemme.
slikkogingenting Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Slutt å spis så jævlig mye... Hva med å bevege seg bittelitt. Leter du etter en magisk knapp å trykke på for å gå ned i vekt kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Selv har jeg gått ned alt og mer til ved å TRENE, spise sundt og la være å proppe i meg godteri og pølser til enhver anledning.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 hei. jeg sliter med det samme selv...men jeg kan jo gi deg noen tips som har funka for meg=) da jeg begynnte for en til to månedstid siden,tok meg sjikkelig i nakken! hehe... jeg har kjøpt en pakke som heter go!kickstart, den tar jeg en pose av til frokost sånn i 10 tiden (er da oppe i8-9 tiden) drikker vann viss jeg kjenner at jeg er sulten før den tid, spiser ca 4 grove knekkebrød 1-2 tiden med det jeg vil ha på ( av og til kan det bare være smør eller smør majones og pålegg hehe... så det har egentlig ikke noe å si hva du har på) spiser middag i 4-5 tida (spiser til jeg er mett!=)) 4 knekkebrød eller 2 ristet kneip skiver til kveldsmat i 6-8 tida... spiser ingenting etter 8. blir jeg sugen på noe så hender det at jeg tar meg en sjokolade eller en spiseskje nugatti hehe,hallo!!er ike lett å bare slutte med alt det der snopet hehe... da jeg begynnte veide jeg 93,6 nå er jeg 86,4=) håper det kan hjelpe deg=) jeg har ikke hatt lysst å tatt noen grethe roede kurs elle noe slikt,spiser vanlig for da legger man ikke på seg med en gang man slutter på kurset eller begynner med vanlig mat igjen=)
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Enig med det Line sier, selvdisiplin er nøkkelen for meg. Trening 3 ganger i uka i 45 min på trimsykkel, tur på ca 1 time de andre dagene. Spis masse grønnsaker, kylling og fisk. Lag smoothies, kutt ut brød(evt spis speltbrød), drikk masse vann. Også kan du unne deg en dag eller 2 i uka der kosemat:) Mandag i morgen og klar for en ny start!
Fru Hyggestund Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Jeg svarte på et lignende innlegg i forrige uke... Her er kopi av svaret mitt: Jeg er 1,67 og veier 60 kg. Har jo i og for seg ikke noe vekt problem, men er blitt 5 kg tyngre enn hva jeg var før graviditeten. Jeg går fortsatt ned i vekt, men det går veldig sakte... kanskje ca 1 kg per mnd. Men det er jo lettere å beholde vekta når det går så sakte. Jeg skjønner godt at det er slitsomt å bli kvitt ekstra kilo. Mange av mine mamma venninner har det samme problemet. Jeg har tipset dem om hvordan jeg spiser, så kanskje det kan fungere for dem også. Jeg tenker at når jeg som er såpass lett går ned på denne kosten, må det da fungere for dem også... Jeg har veldig liten tro på dietter. Det virker som om man bare går rett opp så snart dietten er over. Her er i alle fall hvordan jeg spiser (håper det kan være til hjelp - 1 passe grov brødskive hver 3. time med vanlig smør og hva du vil til pålegg - hvis det blir mer enn 3 timer mellom lunsj og middag, så ta en frukt eller to - middag; en mellomstor potet/to små 2 fiskeboller/1,5 fiskekaker/ei halv tykk pølse/eller tilsvarende mengde av hva enn vi har litt saus/fett (det er lov!) grønnsaker Det er svært viktig at det ikke går over 3 timer mellom hvert måltid, slik at man ikke blir kjempesulten og forspiser seg eller småspiser mellom måltidene. Her er et par andre "bud" jeg lever etter; - spiser ikke store måltid sent på kvelden - drikker 1-2 glass skummet melk per dag, ellers går det i te med suketter i, aldri brus eller saft - det er viktig å unne seg noe snop i ny og ne (sjokolade, sukkertøy e.l.) så det gjør jeg flere ganger per uke (er nemlig veldig glad i søtsaker) - når jeg skal spise søtsaker kjøper jeg bare akkurat det jeg skal spise, f.eks. en liten kinder egg sjokolade, og spiser den der og da. JEG KJØPER ALDRI MED MEG GODTERI FOR LAGRING HJEMME, FOR DA SPISER JEG DET BARE OPP PÅ NULL KOMME NIKS! Noen klarer å lagre godter, men ikke jeg - det har jeg innsett - holder meg unna slankeprodukter. synes de smaker så lite... man skal da leve også, og mat er jo en av livets store nytelser spør du meg - trener 2-3 ganger per uke og triller tur med vogna nesten hver dag. mosjon er og blir viktig, men ikke like viktig som kost - planlegg måltidene i frokost - lunsj - middag - kvelds så blir det lett å holde oversikt over hva man putter i seg - ordtak: spis frokost som en konge, lunsj som en prins og middag som en fattigmann Følger du dette kan jeg garantere deg at du vil gå ned i vekt, noe annet er helt umulig! Det fine er at dette ikke er noen diett, det er en livsstil - man føler ikke man går å lengter etter noe, men at man får det man har behov for ps. hvis du blir brødskive-lei, så kan du i stedet ta en liten bolle havregryn eller annen frokost blanding med melk og ei ss syltetøy i, eller lage deg en salat håper det hjelper
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 HI her: Tusen takk for alle gode tips.... jeg skal virkelig prøve.... må jo bare, orker ikke å være sånn som nå! TUSEN TAKK ps: du som skrev om go!kickstart.... hvor har du kjøpt det?/hva er det? :-)
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 her er mitt råd! La på meg 17 kg under svangerskapet, gikk ned ca 8 etter fødsel.. Fødte i slutten av aug.. Etter jul begynte jeg å finne trivselsvekta.. Dvs 9kg av gravid kg, og ca 5-7 til.. Har nå gått ned 6kg, siden 15 januar. Det går tregt, men da vet jeg at jeg ikke går fort opp igjen!! Spiser ofte men lite, trener 3 ganger i uka.. Drikke masse vann, holder meg til kosedag kun på lørdag (som oftest) Går tur min 1 time de dagene jeg ikke trener.. Selv om 6 kg på 5 mnd ikke er så mye, blir 1 kg i mnd 12 kg i året, og det er litt!! =) Lykke til!
øynesomtinntallerkner Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 Spis noe sundt hver 3. time, gå tur med vogna og ta 6 kapsler CLA hver morgen...gjør at du får mer muskelmasse istedetfor fett...ser resultater etter et par mnd. Vel å merke skal en ikke ta de når en ammer.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 hei. =) jeg bestillte den gjennom norgesmagasintet. men du kan gå inn på: www.goslank.no/info tror du skal finne bestilling der også=) de sier jo at man skal trene og spise sunt osv...jeg spiser det jeg skreiv tidligere og hjuler tur med tulla noen ganger i uken ca 30 min til en time...og eller så er det å leke og springe litt sundt etter vår 3,5 år gammle gutt hehe... håper dette kan hjelpe deg også=) det smaker faktisk godt med desse drinkene og jeg blir mett også,tenker med meg selv at Dette skal du bli mett av hehe... lykke til=)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #13 Skrevet 18. mai 2008 Hjuler tur)))) den var knall, takk for en god latter:)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #15 Skrevet 18. mai 2008 var det noe galt i at jeg skrev at jeg hjuler tur!?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #16 Skrevet 18. mai 2008 Nei det var bare sånn en litt koselig måte å uttrykke seg på det er jo det vi GJØR, når vi fyker rundt med vognene. HJULER tur:)
Fire småtroll Skrevet 19. mai 2008 #17 Skrevet 19. mai 2008 I dag begynner jeg også, satster på samme taktikk som etter forrige svangerskap. Den gangen hadde jeg 6 kg igjen, denne gangen har jeg 7, skal gå greit å få av dem! Jeg spiser frokostblanding (gryn) med drikkeyoghurt på til frokost, en banan og f.eks en riskake til mellommåltid, et grovt rundstykke eller 3 knekkebrød pluss et eple til lunsj, en porsjon vanlig familievennlig middag og et par knekkebrød pluss litt søt frukt (druer, melon e.l) til kvelds. I tillegg går jeg en rask svett tur på ca 1-1,5 timer tre ganger i uka. Bare vann mellom måltidene, og snop bare på fredag og lørdag kveld. Et lite tips er å kjøpe mindre pakninger med snop i helgene, det er dyrere, men jeg kan garantere at du og gubben får dekket behovet for stratos om dere deler en liten sjokolade også, trenger ikke dele den største. Samme gjelder potetgull og andre ting ;-) Målet er en sommerkjole i samme størrelse som før svangerskapet, dette skal vi klare! Lykke til.
BabyV Skrevet 19. mai 2008 #18 Skrevet 19. mai 2008 Dette tipset gjelder bare hvis du ikke ammer: http://www.ketolyse.no/ Denne dietten går ut på å spise minimalt med karbohydrater. Jeg og mannen min begynte med dette for 7 uker siden - jeg har gått ned 7 kilo og mannen min har gått ned 10 kilo. Jeg går også turer og spiser noenlunde sunt til vanlig, men vekta stod stille. Så jeg hadde et behov for å finne en diett som var superstreng så jeg ikke falt for fristelser i tide og utide. Og denne dietten er streng - skeier du ut så står vekta stille. Kort sagt så går dietten ut på å unngå alt med karbohydrater - spesielt brød, pasta, ris og potet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå