Gå til innhold

Dere som har barn på 2 måneder??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover de? Føler snuppa mi sover hele tiden. Er hun våken i mer enn ca 2 timer av gangen så blir hun overtrøtt og griner til hun blir lilla. Da må vi vugge henne til hun sover for ingenting annet får henne til å slutte ( ikke vil hun ha pupp heller da) Pleier da å sove leeenge opp til 4 timer og våkner kun for å få mat/skifte bleie. Om jeg prøver å kose med henne eller prate til henne når hun har våknet så begynner hun å grine. Er det vanlig at de sover så mye?? Åssen er deres hverdag??

Hilsen førstegangs mamma:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt (9 uker) var begynt å absolutt skulle sovne i fanget nå, men det ordnet seg når jeg innførte koseteppet. Det er et helseteppe (kjøpt på Princess, de er så myke) som jeg legger delvis over overkroppen, og opp ved siden av hodet slik at det ligger over ene kinnet. Når han kjenner teppet legger han seg med hodet inn mot teppet (pga hullene i teppet er det ikke fare for at de kveles, og de liker varmen), og sovner etter en liten stund (han ligger gjerne å smågrynter litt først, litt sånn urolig). Mister han smokken, og begynner å sutre, så går jeg bare og gir den til ham igjen og går bort med en gang. Da jeg fikk førstemann var det en jordmor som fortalte meg om dette med sånt koseteppe/klut, og det har virket på alle 3 guttene mine i alle fall. Det kan hende en må putte smokken ørten ganger, men min erfaring er at de sovner til slutt, og raskere for hver uke.

Min gutt er ikke våken mer enn ca 1 1/2 - 2 timer i slengen. Sover mest korte lurer. Men her er det veldig variabelt fra barn til barn ut fra det jeg har sett. Noen sover laaange lurer, andre bare ca 45 min i slengen.

Hvordan er hun når hun ligger på stellebordet? Liker hun at du prater til henne da? Fikk inntrykk av innlegget ditt at hun ikke liker å bli pratet til i det hele.....Stemmer det? Eller misforstår jeg litt?

Du kan jo ta en prat med helsesøster. De har som regel en del tips å komme med :-)

Skrevet

Var kanskje litt dårlig skrevet:) Når snuppa er våken (spes. på morningen etter å ha sovet godt) så er hun blid som en sol. Smiler masse og elsker å bli pratet til. De gangene hun ikke vil bli pratet eller dullet med er når hun er skikkelig trøtt, men har våknet får hun er sulten, Da er hun liksom ikke interessert i å bli pratet til, vil bare ha mat og sove igjen. Men når hun har sovet noen timer så kan hun igjen være blid og ønske oppmerksomhet. Tenkte jeg skulle høre med HS, men er litt nysjerrig på om andre opplever det samme:)

Skrevet

Ok, da skjønner jeg :-) Nå er ikke jeg noe ekspert, men av det jeg kjenner til høres dette normalt ut :-)

Hilsen 3-barnsmamma

Skrevet

He he sikkert bare meg som er paranoid ja. Gleder meg bare sånn til hun blir mer våken så jeg kan kose mer med henne, men får smøre meg med tålmodighet:) Tusen takk for svar:)

Hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...