Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er de?

Hvor ofte har de ørebetennelse?

Og hva har blitt gjort?

Snuppa på 18 mnd har nå ørebetennele for 5-6 gang på like mange mndr.

Med en gan hun blir snørrete, setter det seg på ørene:(

De 2 siste gangene har hun også tåret mye.

Vi drypper nesen med en gang hun blir forkjølet, i håp om å slippe unna. Men det hjelper ikke.

Både pappa'n, søsteren hans og jeg hadde mye øreproblemer som små, men vokste det av oss rundt skolealder, er dette arvelig tro?

Har legetime til henne på tirsdag fordi jeg vil få sjekket ut dette nærmere.

Hva kan jeg forvente meg?

Noe spesielt jeg bør spørre om/kreve?

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt jeg ville blitt henvist til spesialist. Eller er d d dere skal?

Og en annen ting som er viktig er å sjekke ørene til barna rundt 6 uker etter en ørebetennelse. Dette for å se om d fremdeles er væske i øret. Vet det er noen leger som ikke gjør dette, så i så fall må dere si at dere skal ha ny time og sjekke det.

Hvis hun har væske i ørene er det vel stor sjanse for at hun trenger dren. Vet jeg hadde en del ørebetennelse, men hadde ikke særlig væske i ørene så trengte ikke dren for det.

Eldstemann her har hatt dren, men har ikke hatt så mye ørebetennelse likevel. Har hatt mest problemer med hørselen...

Skrevet

Er ikke spesialist vi skal til, men tenkte jeg skulle be om en henvisning videre.

Var på legevakten med henne i februar en gang og han mente på at hun kunne ha vann i mellomøret.

Jeg var selv plaget med det som liten, men det forsvant plutselig av seg selv.

Vi lurer litt på om hun kanskje hører litt dårligere på ene øret, men vi vet jo ikke.

Synes det er greit å få sjekket det ut.

Vurderer å bestille time hos homeopat, men vil først få utredet hva det er som er galt.

Skrevet

Jeg skal til homeopat med gutten vår nå, og øre-nese-hals er noe av det de driver mest med!

Vår gutt er 6 1/2 år nå, og drenene datt ut for 2 år siden det. Etter det har vi gått ut og inn hos han spesialisten, for han ligger i grenseland... Skulle sette inn dren en gang for 1 år siden og, men da mente han på sykehuset at han ikke trengte likevel. Og nå er han så stor at de håper det vil bedre seg av seg selv. Så jo større de er, jo mindre plager skal de vel egentlig ha med det...

Skrevet

Jeg har ei datter på 4,5år og hun har ikke hatt så veldig ofte ørebetennelse men ofte nok synes jeg. Hun har det 1-2 ganger per år. Spurte legen om ikke dette var veldig ofte men det var vist ikke det. Har per i dag fått lagt inn dren på henne. Er helt sikker på at dette har sammenheng med ørebetennelsene hennes. Vet ikke om dette var så mye hjelp jeg da men..

Skrevet

Synes ørebetennelse hver mnd er mye i hvertfall, regner med legen er enig med meg.

Er litt spent på hva han kommer frem til.

Virker som hun holder på å utvikle ørebtennelse i igjen nå, og det er bare 2 1/2 uke siden siste:(

Men hun har ikke feber hittil, hadde bare 37,7 når vi la henne i kveld.

Hun utvikler alltid dobbelsidig ørebetennelse når hun først har det.

Og det er kjempeslitsomt for hele den lille familien vår.

Er flere ganger jeg har sittet i sengen og sovet, godt støttet opp av puter mens hun sover på brystet mitt.

Har forsøkt å heve hodeenden i sengen hennes også, men er ikke alltid det hjelper:(

Skrevet

noen som vet om noen nettsider jeg kan gå inn og lese litt på?

Skrevet

takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...