Gå til innhold

Dere som har bestemt dere for, evt. kjøpt vogn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvorfor har dere valgt akkurat den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emmaljunga, Edge Duo Combi. Vi går veldig mye, har hverken bil eller sertifikat så ville ha en stor og god vogn som kan brukes i de fleste terrenger. Har teleskophåndtak, noe vi trenger pga at barnefar er veldig lang og jeg er endel lavere... (+ at barnefaren likte alle finessene med vogna, det var han som valgte den)

Skrevet

TFK joggster twist. Praktisk vagn som väger i underkant av 14 kilo, lätt att slå ihop och tar lite plats!! Men Maxi cosi bilsete kan man "klicka" denna på understället till vagnen. Det svingbara framhjulet(helt topp att ha när man ska gå i butik eller oavsett när man ska svänga på vagnen) går att låsa så att det sitter fast-när man ska på tur i skogen.

Denna vagnen kommer vi ha i många år, glädjer mig till vi får den i hus! :)

Skrevet

Har kjøpt tfk joggster twist.

Fordi vi bor i by, den er råkul og se på, har kommet kjempebra ut i alle forbruker tester.'

Veier lite og blir veldig liten sammenlagt.

Den har mange av den samme kvalitetene som quinny vogna, den hadde vi egentlig tenkt og kjøpe, men det er så mange som er misfornøyde med den.

Tfk er samme "type", men er mye større både bag og sitte del, veier noen kilo mindre og blir faktisk mindre enn quinny sammenlagt.

Og så koster den omtrent det dobbelte;) hehe, så det er jo litt ut i fra prioritering og behov!

Sjekk www.barnevognguiden.no

Der står det poeng score på de fleste barnevogner og kommentarer.

Skrevet

Har kjøpt Basson Baby. Den er kårt til best i test på tv2 hjelper deg...

Den er solid, lur og kjempe fin. Jeg sulle egentlig ha samme vogn som til førstemann men så syns jeg den var litt "vinglete".. Så litt tilfeldig at jeg kjøpte ny vogn. Men veldig glad for at jeg da fant denne.

Skrevet

vi har bestemt oss for TFK joggster twist, av samme årsak som de over. gleder meg masse til den vogna, tror vi blir veldig fornøyde!

Skrevet

Brio Sing. Valgte den fordi bagen er lett og det er lettvint å klikke den av og på understellet. Bor slik at jeg må bære bagen opp og ned mange trapper.

Skrevet

Vi har kjøpt Emmaljunga Edge Duo med Classic-understell. Vi valgte denne fordi den ser ikke så verst ut, den har noen morsomme finesser (innebygget myggnetting og solskjerm, regntrekk og stelleveske følger med) og den har en veldig stor bag. Den har fire hjul, og er stødig og god. Ser for meg at lillegutt vil kunne sove i denne vogna både hjemme og i barnehagen lenge. Har også inntrykk av at Emmaljunga er god kvalitet, og vi vil kunne bruke denne vogna til eventuelle søsken...

Skrevet

Vi valgte Emmaljunga City Cross m/city bag. Hadde egentlig mest lyst på Mondial'en, men valgte City Cross'en pga størrelsen og tyngde. Den er kun 11 kg m/bag, så det er en veldig lett vogn. Og så trenger den ikke så veldig stor plass sammenlagt, og det var ganske avgjørende for meg, for jeg har ikke så lyst på stasjonsvogn... ;-P

Skrevet

Vi valgte også City cross med city bag. Venter spent på den nå. Prøvde både edge og smart fra emmaljunga, samt simos duovogn, men fant ut at citycrossen var den letteste og mest praktiske. Og så kunne vi velge ulike farger på bagvognen og sportsvognen, så blir man ikke så fort lei (ikke så viktig, kanskje, men litt moro, da..). Kjøpte forresten også bilsetet fra emmaljunga, så da kan vi ha den og på understellet for kortere turer etterhvert...

Vanskelig å velge, mange tips og råd, og mange ulike erfaringer fra folk rundt oss...

Skrevet

Vi har kjøpt Emmaljunga Mondial duo combi. Syntes vogna er veldig fin, liker de stødige store vognene, også er bagen stor. Får store barn og har kraft for i puppene, så ungene vokser fort. ;)

Skrevet

Vi har valgt Emmaljunga Edge Duo Combi med classic understellet. Da har vi vogn til hun er ca. 3 år gammel. Vi ville ha ei vogn med fire hjul og med stor bag slik at vi får plass til voksipose i bagen til høsten/vinteren. Til våren bytter vi ut bagen med sportsdelen. Dette virker som ei stødig og solid vogn med en del finesser og med mange fargekombinasjoner å velge mellom:-)

Skrevet

Vi har også valgt Emmaljunga Edge Duo Combi med classic understellet av samme grunner som er listet opp ovenfor. Det var i tillegg viktig for oss å ha en høy vogn, ettersom vi er høye begge to (jeg er 1.80, og min mann er 1.90). Syns noen av vognene (spesielt Bugaboo) er så utrolig lave, at selv om man kan få håndtaket opp så føler jeg at babyen ligger nede ved knærne mine... Og man skal jo bøye seg ned i vognen en del ganger...

Gleder meg til å få tatt vognen i bruk! :-)

Skrevet

Vi har kjøpt oss Simo kombi vi... Mye fordi jeg har hørt mye bra om Simo, og den var veldig god og trille.

Fikk den også til en veldig god pris, da det var tilbud på den..

Gleder oss veldig til og ta i bruk vogna...:)

Skrevet

Teutonia spirit S3 2008 modell:) Syntes vogna var kjempegod og lettvint å bruke, og den tok nesten ikke plass når den var lagt sammen! Bor i by, så vi er avhengig av å ha en vogn som er lettvint å manøvrere i butikken, kjøpesentere osv så da var 3 hjul genialt! Valgte akkurat 2008 modell pga at de har fiksa litt med tyngdepunkt og vekt o.l. siden 2007 modellen, og det gjør den enda mer stabil. Jeg er veldig lav, så det passet bra med en lett og liten vogn, hadde ikke orket å ha 4 hjul og måtte løfte på vogna hver gang jeg skulle snu:p

p.s: Siden svigermot og svigerfar SKULLE kjøpe vogn kunne vi ta litt mindre hensyn til pris, hadde det ikke vært for det hadde vi nok ikke hatt råd til denne vogna:/

Skrevet

Har 2006 modellen av basson baby roma duo fra nr 1,så skal bruke den til babyen i magen vokser ut av bagen,som jeg likte veldig godt.

Når bagen er for liten skal jeg kvitte meg med den,fordi jeg var veldig misfornøyd med sportsdelen. Må vel skaffe søskenvogn istedet.

Har både simo sportstrille og carena free fra før av også.

Skrevet

Emmaljunga edge duo combi.. Ville ha ei stødig og god vogn, med litt plass oppi.. Vi bor værhardt til så har valgt sportsunderstell som kan vippes over skjermen og slipper å gå å dra vogna, pluss teleskophåndtak siden vi er høye og det er godt å kunne endre litt (liker egentlig best de med knekk i, men da kunne vi ikke vippe det over så ble et lett valg). Var stor kurv under og kraftige hjul.

Har en simo sportstrille fra førstemann som var veldig kjekk å ha til sovevogn i barnehagen mot slutten av hans "vognkarriere" siden den er 100cm lang og veldig bred. Den står nå og skal samle litt støv til nestemann skal bruke den! Er en fordel med vogn både hjemme og i bhg så man slipper å dra vogna mellom..

Skrevet

Hos oss ble valget Simo kombi.

Vurderte flere vogner, men bla høyden og størrelsen på bagen, samt stødighet var noe av det vi vektla..

minuset er at siden den er stor er den også tung... Menmen..

Nå gleder jeg meg bare til vi blir ferdige med barnerommet slik at vi kan "hente" alt det fine vi har bestilt til babyen.....

Litt utålmodig, får`n si..

Skrevet

Teutonia Mistral. Dyrt med verdt pengene. Kan ikke få flatt dekk heller pluss jeg ville ha 4 hjul - bor på landet og den må jo også tåle vinter vær og føre... tenkte først Quinny er jo greit men den er best for byen vil jeg si ....

Skrevet

Har Simo bagvogn, som har veldig romslig og god bag - vet ikke om de fremdeles er i salg, for vi kjøpte den til førstemann, og venter nå nr.3. Vogna er svart og veldig klassisk, med lufthjul. Tenker å bruke den i 5mnd, da går vi over til Stokke Xplory. Hadde den i lime til nr.2, men har skiftet alle tekstiler til rødt nå siden vi får jente!!

Skrevet

Vi har kjøpt Quinne 3xl freestyle, valgte denne da den er "liten og nett", enkel å trille og har en praktisk løsning med klikksystem.

Skrevet

har også valgt Teutonia Mistral 2008. Jeg har alltid hatt sansen for Teutonia, og valgte denne pga at den er lett og liten og fin:) var i sverige og så på flere forskjellige vogner, men syns det var så mange altfor "fancy" vogner hvor utseende virket viktigere enn kvaliteten. Vil ha 4 hjul pga. stabilitet og vendbart styre m/knekk er utrolig praktisk. kosta 6000kr i Sverige (sparte ca 1800kr i forhold til norske priser) - men fikk 5000 av mamma så tok oss råd til det :)

Skrevet

Vi har beställt en Carena double swing. Har fått bra kritik o så har den ett bra pris, gleder mig tills den kommer!!!

Skrevet

Quinny speedi fordi vi alt hadde den, kjøpte bare bag til og ha på..

Men liker den vogna, enkel og lett og kjøre, ikke så tung, lett og legge sammen, blir også liten når man legger den sammen (det var hovedgrunnen til vi kjøpte den i utgangspunktet pga vi hadde så lite bagasjerom, men det er ikke problem nå når vi kjøpte ny bil :P)..

Og når vi alikevell har vogna i hus men bare mangler bag så er det ikke noe poeng i og kjøpe ny vogn bare for og kjøpe det (gjorde det litt for mangen ganger sist)...

Skrevet

Teutonia mistral 08 her også:) Vognet er nett og lett og manøvrere, samt fin utseendemessig:) Vi valgte denne vogn litt på bakgrunn av at jeg har en bror, som har hatt denne vognen til alle 3 av sine barn!! Det forteller noe om kvaliteten, og de er utrolig fornøyd m/ denne vognen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...