Honningmelon Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Mener dere at når man forlover seg, så skal man gifte seg innen en viss tid, eller syns dere at man kan forlove seg uten å gifte seg? At forlovelsen er "forpliktelsen" på en måte.
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Når man forlover seg så er det jo et løfte om at man skal gifte seg Vi kommer ikke til å forlove oss før vi vet vi har råd til å gifte oss, jeg har veeeldig lyst nå men heldigvis er min kjære litt mer fornuftig hehe.. Synes det er rart med folk som forlover seg å er forlovet i 10 år, da ser jeg liksom ikke helt vitsen?
boble <3 Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Jeg mener man må sette en dato for bryllupet når man forlover seg. Det gjorde iallefall vi, men jeg bryr meg egentlig fint lite om hvordan andre gjør det;0)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 hadde noen kommet til meg med en forlovelses ring hadde jeg begynt og planlegge bryllupet på flekken (med forbehold om at jeg tok i mot ringen selvsak) hadde blitt mektig skuffa om han hadde sakt "jeg met ikke at vi skulle gifte oss nå da, men kanskje om 4-5 år" men hva andre gjør er ett fett for meg
yasmina Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Forlovelse betyr at man har planer om aa gifte seg og i mine oeyner da innen et aar eller to.... Hvis ikke skjoenner jeg ikke vitsen. Det har jo ikke noe betyding utover at man lover aa gifte seg saa hvis man ikke skal det saa er man vel egentlig ikke forlovet ?
2søtesmåh Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Vet ikke om jeg er gammeldags eller sær, men jeg mener at forlovet er noe man blir når man har bestemt at man skal gifte seg, og at man vet Sambo og jeg er enig vi vil gifte oss neste år eller påfølgende, men han vil ikke fri før vi har bestemt år og måned litt nærmere slik at vi er forlovet i bare et år.... Når forlovelsen blir "offisiell" så vil vi også kunne si at vi er forlovet og det blir bryllup neste sommer f.eks.... Men som sagt, mulig jeg er teit/gammeldags..I det minste er mannen av helt samme mening )
brooklyn Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Jeg mener at når man forlover seg, så skal man der og da (eller i løpet av kort tid) sette dato for giftermål. Å være forlovet i en 5-6-7årstid for å kanskje gifte seg en gang i fremtiden om man har råd eller anledning eller tid, det synes jeg er håpløst. Aller helst skal man sette dato innen ett eller to år. Men man skal sette dato. Men dette er meg, da. Vet om mange som gjør det annerledes. Men "enig" er jeg ikke...
Anne-B. Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Det innebærer jo gjerne at man skal gifte seg. Men vi har ikke råd enda, så det blir vel til at vi utsetter det til neste sommer enda en gang .
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Forlover man seg så skal datoen for bryllupet være satt, eller bli satt det året forlovelsen skjer. Ser ikke poenget med å gå rundt å være forlovet uten en bryllupsdato. Min mening er at folk som er evighetsforlovet bare har trang til å gå med ring for å "markere" at den andre part er tatt....
boble <3 Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Jaaaa jippi Anne-B! Dib jentene fikser utdrikkning *kniiiis*
Honningmelon Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. mai 2008 Jeg spør fordi søskenbarnet mitt ble forlovet, men han vil overhodet ikke gifte seg sa han. Kun forlovet der i går'n. Mens sambo mener at når man folover seg, bør man gifte seg innen 1 år. Og det er jeg enig i :-)
sannamin* Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 Man forlover seg og innen en viss tid, ikke så altfor lenge så gifter man seg. Det er forlovelse for meg... AT mannen frir. Mannen min fridde 14.januar 2005 altså vi forlovet oss og vi giftet oss 29.juli 2005! Så det gikk veeeldig fort med oss da:DD
Mamman til Mari Skrevet 18. mai 2008 #13 Skrevet 18. mai 2008 Tja, bryr meg egentlig ikke om hva andre gjør, men for meg var det viktig å sette en dato ganske kjapt etter forlovelsen.... MEN, jeg ble fridd til med et sterkt ønske om å få et barn til først.... og vi er ikke så gode på å få til sånt med en gang vi ønsker det ;-) Derfor ble det: forlovelse august 2005 (på 10-årsdagen vår) baby mai 2007 bryllup mai 2008
lego Skrevet 18. mai 2008 #14 Skrevet 18. mai 2008 hehe Vi er ett av de parene som er forlovet i en evighet. Men vi SKAL gifte oss en dag, desverre så har det tatt oss lengere tid en vi trodde for å få økonomien osv på plass. Men vi har nå satt en dato. Da vi forlovet oss var vi begge enig om at det var det rette for oss å gjøre, selvom det ville ta tid før vi blir gift. Ingen av oss ville forlove oss bare for å være forlovet, men det var ett løfte til hverandre at vi skulle være sammen og en vakker dag blir vi gift. Jeg synes det blir teit å bare være forlovet hvis en ikke har til hensikt å gifte seg en dag. Men om det går 2 år eller 10 år før de gifter seg spiller ingen rolle, synes jeg da...
Tia med 2 ♀ Skrevet 18. mai 2008 #15 Skrevet 18. mai 2008 Jeg var veldig klar på at når man forlover seg så skal man gifte seg innen et år. Vet mange er forlovet i mange mange år nå, men blir liksom ikek rett for meg. Forlovelsetiden skal jo egentlig være "vente"tiden til bryllupet. Vi ar forlovet i bare 4 mnd før vi giftet oss mener jeg å huske.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 18. mai 2008 #16 Skrevet 18. mai 2008 Personlig villle jeg ikke forlove meg før vi visste bryllupsdatoen. Har så mange venninner som har vært forlova mange ganger. Da er det ikke noe sjarm over det lengre. Så vi giftet oss 1 år etter han satt seg ned på knærne.
mamman til to gutter Skrevet 18. mai 2008 #17 Skrevet 18. mai 2008 I utgangspunktet synes jeg at når man forlover seg, så bør man ganske raskt sette bryllupsdatoen og den bør være innen 1-2år. Det rareste jeg vet om er de som planlegger å forlove seg, de planlegger og planlegge og gifte seg og det blir veldig rart for meg. Jeg ville heller blitt fridd til og visst at det feks ble ca5år til vi hadde mulighet å gifte oss pga økonomi el enn det å bli enige om at om 4år forlover vi oss og så gifter vi oss om 5år... Så er det bare for meg å vente og se om jeg i det hele tatt blir fridd til:-)
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #18 Skrevet 18. mai 2008 Jeg mener man skal forlove seg når man planlegger å gifte seg, helst i løpet av 2 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå