Gå til innhold

utenom tema: norskeksamen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært oppe i norsk muntlig eksamen? Hva fikk dere om?

Skal ha privatisteksamen i morra, og har uendelig mye å lese på. pensumet er jo så stort :( kan jo ikke kunne alt, så lurte på om det var noen som hadde vært oppe i norsk muntlig som kan fortelle meg hva jeg bør fokusere på:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

me måtte kunna alle tekstane t som sto i leseboko, sånn sirka 160 atk, kin forfattaren var, ka tidsepoke teksten blei skreve, kva den handla om, og annalyse o.l...å da va på alle tekstane for du vett ikkje kva tekst dei kjem til å spørre deg om..

så måtte me annalysera ein tekst, (handling, tidsepoke, kva budskapet i teksten er osv..) men den teksten fekk me utlevert å hadde ein 20 minutt til å gjere dette på..

så spørde dei om tidsepokar..

forskjellig norsk skrift historie og sånn

men dette tok eg når eg gjekk på almenn då, så kan hende din er lettare..

Skrevet

Off,stakkars deg!Det er jo absolutt det værste!!

Jeg fikk dikttolkning og framlegg av særemne.

Gikk skikkelig til hel***....

Masse lykke til,om du ikke er ferdig alt.

Skrevet

Takk for svar! Eksamen er overstått og det gikk ganske greit. Fikk 4. Jeg fikk en ukjent tekst å analysere, og så særemnet mitt, og så fikk jeg om H. Ibsen. et dukkehjem og så måtte jeg fortelle litt om perioden realismen.

Norskpensumet er jo kjempestort. har sittet med 3 stappfulle permer og x antall kaffekopper og nilest det siste døgnet og ikke fått med meg halvparten engang. Er så glad jeg ikke fikk om norrønt eller dialektlære. thank god. jaja, glad det er over. Nå gjenstår bare skriftlig, (bokmål og nynorsk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...