Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 noen som har noen tips? Og erfaringer? Er en sånn light metode jeg har fått av helsesøster. Og så lurer jeg på hvor lang tid det har tatt for dere som har prøvd dette før babyen sover hele natta.
salamander Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 jeg la barnet i vår seng og lå vedsidenav og støk han på ryggen og sang til han sovnet. nå legger jeg han i sin egen seng og stryker og synger. trenger jo ikke gå fra dem synes jeg. ikke før de er så store at de skjønner at vi ikke er borte for alltid når vi går.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Har ikke lyst å gå fra han heller, men være der og trøste han. Men han må ligge i sin egen seng, det er litt av problemet. Det sto på det arket jeg fikk at jeg skal gå ut av rommet så og så lenge, men HS sa at jeg skulle være inne hos han. Men det der med å gå ut i 5 min og så gå inn igjen, hvordan fungerer det da når jeg er der inne hele tiden. Jeg skal jo ikke ta han opp, eller?
2hærligegutter Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Det beste er å prøve ¨å trøste i senga. Syng noen få faste natta sanger, stryk over hodet, brystet eler hvor h*n liker det. Er barnet helt rolig ville jeg prøvd å gå ut en liten tur og heller gå inn og trøste hvis barnet begynner å gråte. Min lille gutt ligger å ordner oppe i senga nå, han kan ligge ganske lenge før han sovner, går opp og putter i smokken når han begynner å sutre, styker han litt over pannen og går ut igjen. Før jeg legger han ligger vi i vår seng å gir pupp, så legger jeg han i senga hans, synger 3 natta sanger ( fast rekkefølge og samme sanger hver kveld), sier natta og går ut. han er 8 uker. Har holdt på nå i 2 uker og er overasket over hvor bra det går. I dag har han til og med sovnet av seg selv i vogna, det har jeg sliti veldig med, men han har blitt veldig rolig. Lykke til:)
BlåklokkaVest Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Min gutt var begynt å absolutt skulle sovne i fanget nå, men det ordnet seg når jeg innførte koseteppet. Det er et helseteppe (kjøpt på Princess, de er så myke) som jeg legger delvis over overkroppen, og opp ved siden av hodet slik at det ligger over ene kinnet. Når han kjenner teppet legger han seg med hodet inn mot teppet (pga hullene i teppet er det ikke fare for at de kveles, og de liker varmen), og sovner etter en liten stund (han ligger gjerne å smågrynter litt først, litt sånn urolig). Mister han smokken, og begynner å sutre, så går jeg bare og gir den til ham igjen og går bort med en gang. Da jeg fikk førstemann var det en jordmor som fortalte meg om dette med sånt koseteppe/klut, og det har virket på alle 3 guttene mine i alle fall. Det kan hende en må putte smokken ørten ganger, men min erfaring er at de sovner til slutt, og raskere for hver uke. Er ikke så veldig glad i disse "skrike"-metodene, så jeg har valgt andre alternativer (sutring/klaging er ok, men en baby som er lei seg er for vondt for meg). Det betyr ikke at jeg synes metodene er feil, de passer bare ikke for meg :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Synes absolutt ikke du skal prøve en slik metode når du ikke vet hvordan du skal gå fram!! Ta å google deg litt rundt,se hva du finner. Denne metoden er barbarisk og grusom som den er,men skal man først gjøre det så sett deg grundig inn i hva du gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå