Gå til innhold

Sopplager


mp77

Anbefalte innlegg

Hei,

kanskje litt ekkelt å snakke om dette, men jeg lurte på om det er noen andre som er plaget av sopp i underlivet. Jeg har gått på 2 soppkurer iløpet av kort tid (fikk sopp p.g.a antibiotika i forbindelse med bihulebetennelse). Jeg trodde jeg var kvitt soppproblemet etter disse kurene, men har fått det igjen. Er det lurt å bare gå igang med ny kur med en gang, eller bør jeg konferere lege? Noen som har det samme problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert lurt å konfrontere lege viss du ikkje blir kvitt sopp-plagene.

 

Eg hadde problem med sopp forrige svangerskap og her er råda eg fekk frå min lege.

- Eg fekk beskjed om at det var viktig at ikkje berre eg, men og sambuar tok kuren samtidig med meg, då han kan vere kilda til at du får det gjentatte gonger. eg fekk og beskjed om at den kuren som vara i ei veke var å foretrekke framfor den eine tablettkuren.

- Eg fekk og beskjed om at reinhold og det eg åt kunne ha innverknad på underlivssopp. Legen råda meg difor til å ikkje vaske meg med såpe der nede meir enn 1 gong i veka. Berre bruke dusj og spyle. Og så var det visst lurt å ete ein del sure produkt som bl. anna yoghurt.

 

Håpar det gir seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen gode råd, men føler med deg. Har også tatt to kurer så langt, men kløen kommer igjen å igjen... kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars deg!

 

Jeg er i uke 33 nå og har heldigvis ikke sopp plager lengre.

Hadde et par utbrudd i 4 måned og sleit virkelig. Blir så deppa av det der. Er skikkelig vondt og legene tar det som regel bare med et smil føler jeg.

 

Siste utbrudd tok jeg knekken på med vanlig canesten kur, en stikkpille og med å smøre med krem t.o.m en uke etter symptom slutt.

Fikk tips om at kremen skulle smøres i hele området. Det vil si HELE området. Fra front og nesten om opp til korsryggen altså. He he!

I tillegg fikk min mann et tablett med diflucan mener jeg det hette. I tilfelle det var han som smittet meg igjen og igjen.

 

Ellers har jeg blirr flinkere til å ikke vaske med underlivssåpe hver eneste gang jeg dusjer.

 

Vet ikke helt hva som gjorde susen, men dette er hvertfall mine tips.

 

Lykke til og god bedring!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert plaget med dette under graviditeten jeg også, og gikk en tur til apoteket det jeg fikk noen gode råd!!! Etter samleie skulle jeg bruke en vaginalkapsel som heter VIVAG(Gjenoppretter balansen i sjeden) Den er super, og ikke farlig!!! Et annet råd var å ikke bruke resirkulert dopapir!!!!!Jeg vet ikke hva som virker best, men plagene er borte vekk!!!! JIPPI!!!!!Både du og din partner må først ta en "soppkur" forresten, sånn at kroppen er tilbake på "null"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

æ tok kapslan i ei uke, å han tok kremen i 10 daga... begge brukte canesten sitt å slutta me såpe... bomullstruse ska viss åsså hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...