Gå til innhold

se her dere andre gravide!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nå 10+2, de siste to dagene så har jeg hatt litt brunlig utflod, litt tilblandet med vanlig utflod.. har også litt ryggsmerter og mensmurringer.. føler meg skikkelig øm i magen og føler det presser på nedover..

trenger dette bety at jeg mister? er sååå redd for det.

har gitt beskjed til sjefen at jeg ikke kommer på jobb i morgen, for jeg vil til sjekk hos legen. har hatt brunlig utflod som har kommet og gått siden jeg var 5 uker på vei, syntes det er på tida at jeg bør få en tidlig ultralyd, klarer ikke roe meg å er skikkelig bekymra :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det behøver absolutt ikke å bety at du mister, men det er veldig greit å sjekke det opp uansett. Du kan ta direkte kontakt med vakthavende gyn på sykehuset og forklare situasjonen, da skal du (etter min erfaring) få komme direkte inn på ul.

Lykke til!:)

Skrevet

Hei

Det trenger absolutt ikke å bety at du mister, men det kan desverre gjøre det. Jeg opplevde det samme i uke 11, litt brunlig utflod og litt smerter, det viste seg desverre å være MA. Men for all del, man det er ingen grunn til å slutte å håpe enda, dra til legen i morgen og få tatt ultralyd så får du vite det med sikkerhet.

Masse lykke til, håper det går bra med deg!!!!

Skrevet

er det innvendig eller utvendig ultralyd når man er litt over 10 uker på vei??

eller er det mulig at de kan bare finne hjerteslagene ved hjelp av doppler eller ultralyd??

trenger ikke så mye, vil bare vite at hjertet slår der inne.

er jo rart at jeg har hatt det slik siden uke 5, hadde jo trodd at hadde jeg hatt en tidlig MA, så ville det kommet ut før nå???

jeg har jo ikke noen voldsomme smerter, typisk sånn menssmerter som jeg har hatt endel av oppigjennom..

huff, ikke bare bare, men blir jo bekymra, vil jo at alt skal være i orden med den lille etterlengta spiren min!

Skrevet

Blir nok innvendig UL, er for tidlig til doppler enda.

Masse lykke til!

Skrevet

huff, er det ubehagelig da??

Skrevet

Jeg ville komt meg til legen og fått henvendelse til tidlig UL om jeg var deg. Forhåpentligvis er det ingenting galt, men best å få klarhet i det. vet veldig godt hvordan det er å gå rundt å være usikker..ikke noe gøy. Det kan ta mange uker før embryoet kommer ut etter en MA. med meg tok det 6 uker fra jeg mistet til det kom ut. Jeg begynte å blø friskt blod hver gang etter sex og gikk til legen og fikk sjekket hcg. Etter 2 uker begynte den å synke skikkelig(bare fra 34000-31000 på de to første prøvene, en uke). Jeg hadde ikke brun utflod i det hele tatt, bare de små blødningene etter sex...og ellers ingen magesmerter heller. så kom plutselig alt ut når jeg hentet sønnen min i barnehagen, ikke noe gøy nei..da skulle jeg vært i uke 13...

Tror ikke en klarer å høre hjertelyden så tidlig så i uke 10, så den må en nok se på UL. Jeg fant hjertelyden i uke 11 med min første ( babywatcher)..

lykke lykke til vennen.. krysser fingrene for deg:)

stor klem fra meg

Skrevet

Innvendig UL er ikke mer ubehagelig enn en vanlig GU, det går helt fint.

Lykke til!

Skrevet

Jeg tror de tar utvendig ul. Legen prøvde det på meg da jeg var 8 uker på vei, men fikk såpass dårlig bilde at jeg måtte ta innvendig. Men ettersom du er 10 uker kan det jo hende de ser det bedre på deg? Er uansett ikke noe ubehagelig å ta innvendig ul, går veldig greit (MYE bedre en gyn. undersøkelse).

Skrevet

jeg tok 3 innvendige UL i forbindense med mistanken om MA.. jeg synes ikke det var ubehagelig..de er så profesjonelle de som utfører det, så det går så bra så:).. akkurat som å være hos gynekologen..de smører en lang dings og stikker den opp:) høyrtes kanskje litt groteskt ut men,hehe...iallefal ingenting å bekymre seg for:)

Skrevet

takk for mange gode ord!!!

har aldri vært til noen gyn. undersøkelse jeg, så jeg vet ikke åssen det er :) men en gang må jo være den første, huff... hehe..

ja, jeg skal insistere på å få dette videre sjekket, for jeg syntes at blir feil at jeg skal gå å bekymre meg å ikke kunne glede meg over at jeg er gravid!

men har jo en liten følelse av at dette går bra å at dette er normalt (som legen min sa når jeg var 5 uker på vei), så jeg krysser fingrene å har håpet oppe :) :)

Skrevet

men er det ingen av dere andre som har hatt litt brunlig utflod??

er jo mye som strekkes nå, å man har jo i tillegg veldig skjøre slimhinner...

Skrevet

Jeg har hatt det i 3 svangerskap. Har gått bra en gang, men mistet to ganger....

Denne gangen har jeg "bare" blødd bittelitt, men er enda bare 4+2....:)

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg uansett tatt kontakt med gyn, lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...