Gå til innhold

Kylling og spekeskinke er vel fy under graviditeten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt kvalm om dagen, så det meste frister lite. Men fyser litt på salt mat, som spekeskinke, og også kylling. Vet jeg spiste dette en sjelden gang forrige gang jeg gikk gravid, men dette er vel egentlig noe av "fy-maten"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har aldri hørt at kylling var fy mat, men spekeskinke og alt annet av rå halvrå mat er jo fyfy...

Er helt ærlig ikke helt oppdatert, men vet at jeg holder meg unna istedet for å ta en sjanse...hadde aldri tilgitt meg selv hadde noe gått galt.

Skrevet

Er kylling farlig å spise? Det har jeg aldri hørt om....Spiste kylling senest i dag.!

Skrevet

Hvorfor er kylling fy mat??

Skrevet

Kylling er ikke farlig!

Da er det virkelig synd på bebisen i magen min iallefall,for jeg har spist mye kylling!aldri hørt at det er farlig noen gang..

Skrevet

har lest på matportalen.no og de nevner ikke kylling der, så regner med at det er trygt å spise...

Skrevet

Kylling kan du spise ja!

Jeg har spist litt spekemat også jeg..

Skrevet

Kylling er ikke farlig, men må selvsagt gjennomstekes som alltid!

SLAPP AV!

Spekemat og annen "ikke stekt" kjøtt må man ikke spise med mindre det har vært fryst, da går det bra.

Skrevet

Bare mente at kylling ikke burde spises, min mor hadde vel hørt noe slik forrige gang jeg gikk gravid. Men jeg spiste det for det da. Hvis man passer på å spise den gjennomstekt og når den er helt fersk så er det vel ingen stor fare.. Men må si det hadde smakt med litt speekeskinke også ;)

Skrevet

Spis det du vil...

Men unngå eksotisk mat og sånt.. Men normal mat, spis det du vil...

Hvorfor denne plutselig matfokuseringen? Hvordan overlevde vi?

Skrevet

Hvis du har lyst på kylling og spekeskinke - hva om du steker den? Da kan det vel ikke være noe problem. Noe jeg synes er veldig godt er å pakke inn kyllingfilet i spekeskinke, med diverse krydderier inni. Dette steker du i stekepanna og mot slutten så har du i fløte, sennep og hvis jeg ikke husker feil, litt ost. Blir helt nydelig. Server med mandelpoteter og grønnsaker etter ønske.... :)

Skrevet

Hørtes veldig godt ut :)

Stekt spekeskinke er jo greit å spise. Men fyser nok mest på kald spekeskinke med litt potetstappe og salat. Kan nok hende jeg unner meg litt en dag ;) Vi kjøper alltid sånn ferdig oppskåret spekeskinke, og den er jo datomerket også.

Skrevet

heihei:)

ville bare si til hun som sa det om å fryse spekeskinke at bakteriene ikke dør.. noen gjør det,men absolut ikke alle. noen bakterier fortsetter å leve og formere seg videre etter at maten er opptint..

derfor: om du for eksempel fryser ned kjøtt med 2 dager holdbarhet.. så er det fremdeles bare 2 dager holdbarhet når du tiner det opp.. inkludert tiden det tar å tine det. tiner du på benk blir holdbarheten mye kortere..

selv har jeg spist litt spekeskinke;) tenker som så at det faktisk er svært skjelden at det er farlige bakterier i spekeskinke..den er jo veldig salt. og skulle man få i seg så kan det selvfølgelig gå galt. men det kan faktisk komme farlige bakterier i ALL mat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...