Gå til innhold

Jakten på det ultimate pizzafyllet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker hjemmelaget pizza, men så får jeg det liksom ikke helt til... Vet ikke, men fyllet blir liksom ikke helt riktig uansett hva jeg gjør... Noen som har en vanvittig bra oppskrift til meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :-)

Jeg har også lett lenge etter noe som virkelig er godt, og nå er jeg endelig fornøyd :-)

Jeg lager vanlig hjemmelaget bunn, også smører jeg på peppes pizzafyll, har på krydret stekt karbonadedeig ( mest piffi som går her ),

tar på hakket rødløk og paprika.

Steker den til det er ca 5 min igjen, så tar jeg den ut og drysser over en god del revet ost og lar den stå i ovnen de siste min.

Dette har hvertfall blitt en hit her i huset :-)

Skrevet

Det som har fått det til å fungere hos meg er:

Knorr sin pizzasause på pose, men uten å ha kjøttdeig i som det står på den.

Ost FØR all toppingen.

Og så elsker jeg marinert kylling, soltørkede tomater, champignon, purre/vårløk og Peppes sine hvitløksmarinerte kjøttboller.

Bittelitte ost på toppen for å fylle ut, men ikke noe dekkende.

Litt utenom det vanlige og min stooore favoritt.

Skrevet

Mitt pizzafyll:

Kjøttdeig, dolmio pastasaus ekstra krydret (glass), Hakka paprika og rødløk.

Oppå fyllet legg vi tomatskiver og oliven på halve pizzaen. Lik ulik smak her i huset..........

Og kvitløksdressing til.

Skrevet

En som vi er glad i:

Pizzabunn: 1,5 dl melk, 1,5 dl vann, litt salt og olje, gjær og mel.

Fyll:

Stek en pakke kjøttdeig, krydre med litt salt og mere pepper, bland i

To poser Mexikansk pizzafyll fra toro (som er blandet med vann, står på posen)

Ha utover pizzaen.

Ha på pepperoni og annanas.

Og ost og oregano.

Skrevet

Lger egen bunn av

9 dl hvetemel

3 dl vann

3 ss olje

1 ts salt

1 pk gjær..

Dette dekker fint en langpanne, godt opp etter kantene, + en liten pizza til

Fyll:

Steke 2 pk kjøttdeig

kutte 1 løk, 1/2 purreløk, 1 paprika,

Åpne 1 stor boks mais, 1 boks ananas

Kutte og steke 2-4 store champignon

Kutte 2 store tomater,..

Bland kjøttdeig, løk, purreløk, paprika, mais, champignon sammen med 1-2 glass tomatpuré og 1 dl vann. BLAND GODT

Legg fyllet tykt utover deigen i langpannen .. ALT

Strø ananas og tomat utover toppen. Legg osteskiver over hele pizzaen.

krydre med salt, pepper og oregano. Topp gjerne det hele med små baconterninger for ekstra smak..

DEILIG!! og fantastisk mettende..

Stekes på 225 grader celsius i ca 20 minutter

Deigen som blir igjen kan du også kjevle utover og rulle inn ost og skinkebiter, stekes på 225 gr.c til de er gylne.... Deilig som niste i bhg evt skole :)

Skrevet

Jeg steker kjøttdeigen godt.

Har i løk og paprika i biter mot slutten. Dersom du ikke liker så mye løk kan det være lurt å ha den i tidligere slik at den blir "bløtere".

Tømmer så et glass Idun pizzasaua over, et par ss med tomatpure og litt melk for å få det passe tykt. Småkoker dette i noen minutter før jeg tømmer det over deigen.

Dette er enkelt og godt. For mer smak kan jeg ha i oregano eller annet krydder.

Jeg bruker også innimellom å legge løk, paprika (ananas, mais, stekt bacon i biter) over etter at jeg har tømt kjøttdeigen med sausen over deigen. Uten å steke det sammen med kjøttdeigen altså. Blir mer smak da.

Topper til slutt med ost.

Ellers så er Toros ferdig pizzasaus på pose bankers når det skal gå hurtig.

Skrevet

Vi brukte hver lørdag dette:

toro pizzafyllpose, stekt kjøttdeig, løk, mais... ja og evt sjampinjong på min side.

ost selvfølgelig.

Hjemmelaget bunn.

Men nå gjør vi det slik;

hjemmelaget pizzabunn, pizzasaus på, rå kjøttdeig gnir vi inn med krydder og legger på. Rå løk legger vi på. har på mais, ananas, kyllingfilet i biter om vi har i huset og evt sjampinjong.

Ost selvfølgelig.

Denne blir saftig og god, så går den fort å lage siden ingenting skal stekes før det legges på.

Skrevet

Jeg bruker å steke kjøttdeig, ha i litt løk og ev. små hakkede biter av gulrot (!). Har det i en kjele, har i et glass tomatpure og sper med melk til ønsket konsistens. Så har jeg oppi masse hvitløk, og når det brukes, trengs ikke så mye annet krydder enn litt salt og ev. orgeagon og basilikum.

Nam-nam:)

Skrevet

Hjemmelaget pizza har flg fyll her i heimen;

400 gr karbonadedeig stekes, deretter har jeg i tacopulver og vann som anvist på pakken. Tar det over i en kjele, steker så bacon i ca en cm biter (ca 100 gr, en vanlig pakke) har det også over i kjelen. Så finhakker jeg en liten løk, samt en liten boks med sopp taes over i kjelen. Varmer fyllet litt. Tar en glass med hot tacosaus på pizzabunnen, fyllet over, små biter av nachos chips strøs over fyllet, ost på toppen. Denne er super digg!!! Noen ganger bytter jeg ut bacon med pepperoni, det er også godt.

Nå fikk jeg lyst på pizza assa....

Skrevet

Jeg pleier å bruke en pose pizzafyll fra Toro (tror jeg det er, hihi), som jeg rører ut i ett par ss tomatpurè og litt vann.

Tomatsausen krydrer jeg litt ekstra med oregano, basilikum, chili, hvitløk og paprikakrydder.

Så har jeg sausen oppå hjemmelagd bunn,

stekt kjøttdeig,

løk i halve ringer,

champignon

en halv paprika,

masse ost,

salami/ peperoni/ falukorv/ annen pølse el.l

Skikkelig godt, synes vi :-)

Skrevet

Tynn bunn (gjerne sammalt spelt), tomatsaus og så:

Karristekt kylling

purre

ananas

hvitløk

paprika

eller

Oliven

spekepølse

løk

eller

artisjokk marinert

spekeskinke

løk

eller

spinat

løk

hvitløk

spekepølse

Skrevet

Har pizzasaus på glass på tynn pizzabunn.

Steker løkk, hvitløk og karbonadedeig i stekepanne, tilsetter hakkede tomater på boks når det er stekt (gjerne hakkede tomater med chili el), krydrer med salt, pepper og fersk basilikum, evt andre ferske urter hvis vi har det, av og til også litt kajennepepper eller chilipulver for å få den litt sterk. Lar dette koke litt og legger det på pizzabunnen.

Litt mais og litt tomat på.

Ost på toppen.

Stekes i ovnen, gjerne på pizzafunksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...