Gå til innhold

Hvor mye skal man tåle? LAAANGT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

...av venner, "Venner" eller hva jeg skal kalle de...

dette blir langt.. og rotete, men må få tømt ut dritten en plass.

Jeg jobba sammen med ei for noen år siden. Vi ble gravide nesten samtidig og har holdt sammen. Hatt barnefri samtidig og festa, vi har funnet på en del med ungene og er begge aleine med unger. Dattera mi er noen mnd eldre enn hennes unge og jeg har jo blitt spurt om en del råd og det har vært godt å hatt noen i "samme" situasjon å prate med.

Men; Denne venninna mi (nr.1) har en del andre venner. Jeg har ikke mange selv fordi jeg har slitt en del opp gjennom tiden og kuttet ut folk som kom for nært. Dumt, men sånn var den letteste løsninga den gang. Jeg har uansett følt at det nå kanskje var min tur for å komme inn i en venninne gjeng.. Men noe som i grunn skulle bli lett er nok ikke det. Jeg har vært sammen med disse andre jentene på fester og sånn, men aldri følt meg heelt akseptert i grunn..

Spesielt er det ei som har utmerka seg til å bli helt på kanten. Ei nær venninne av nr.1.

Skulle gi julegaver til ungene. Jeg ga fra dattera mi til venninne nr 2, men fikk ikke no til bake. Tenkte ik mer over det, men på fredag når jeg sku hente ei jakke (som var min) fra venninne nr 1, lå julegaven dattera til nr 2 oppi posen, uåpnet. Og i tillegg var det rasket med en skvett sprit og 2-to-- stk sigaretter og en topp som også var mitt.

Jeg har tidligere sagt fra til venninne nr 1 at jeg har følt meg uttafor. Da blir hun unnvikende og svarer som regel at hun ikkekan gjøre noe. Hun kan da altså ikke snakke med de andre i gjengen og inkludere meg. Rart tenker jeg. I min verden inkluderer jeg menneskene rundt meg.

Fikk passet mitt påskrevet her om dagen. Fra venninne nr2 over MSN. Der skrev hun at alle jentene mente jeg lagde dårlig stemning på fester og ikke ville være sammen med meg og sånn, men jeg kunne jo skjerpe meg, da ville di vurdere det. ehm... Dårlig stemning fordi alle sammen veit at jeg har hatt en tøff periode før jeg fikk barn. Åpenhet er fyfy. Jeg begynte å grine av alt. Var helt jævlig å sitte å få alt slengt i trynet. Men holdt meg rolig, svarte bare ok ok ok osv. Og da fikk jeg beskjed om at hu sku bare være snill med meg.. ehm..

Er dette slik det er å ha venner? Å aldri bli bedt på fester?

Å aldri bli inkludert? Hva hadde dere gjort? Jeg vil ikke la "di vinne" på en måte. Så må holde hodet kaldt og ikke overøse meg selv med følelser her.

- det skal da sies at etter hver helg legges det ut bilder på facebook av alle jentene og fester osv. Minst en halv puupp på hvert bilde og trutmunn delux. Jeg er over det stadiet i livet mitt, men trenger jo å være ung på en måte jeg også. Men ikke ett eneste bilde av meg, såklart kan di ikke legge ut no av meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting har jeg lært med åra, at dårlige venner er ikke noe å samle på.

Det finnes mange bedritne mennesker, men du bør ikke plage deg selv med å se på de som venner engang. Klart det er vanskelig, alle vil gjerne være inkludert et sted, sånn er det desverre ikke alltid. Bedre med få venner enn dårlige venner, så ta vare på hun gode og ikke bruk tid på de som ikke er.

Skrevet

er du sikker på at det er "alle" andre som er slemme?

kan det være at du har gjort/sagt noe ufint selv?

Skrevet

HI her..

problemet nå er at jeg ikke føler at noen av di er gode.. så da sitter jeg da aleine.. har ikke hatt kontakt med noen av jentene siden tirsdag da jeg ble skjelt ut på msn.. Jeg vil ikke ta kontakt, men er rart at di ikke gjør det og kan komme med en unnskyldning. hadde di virkelig brydd seg hadde di ikke sitti å skjelt meg ut sånn på nettet, men heller snakka face to face og tatt tingene på en annen måte..

jeg har di lagra som venner både på facebook og nettby.. har lyst å slette, men tør på en måte ikke.. jeg vil ikke ha mer dritt, jeg vil bare ha venner.. men jeg er nok ikke vill og gal nok.. Jeg er mamma og begynner å bli voksen.. og selv om vi er like gamle vil det ikke si at jeg vil brette meg ut(både pupp og lår) på nettet for å vise meg frem..

men får jo følelsen av at det er meg det er no galt med...

Skrevet

dette her bør du ikke gidde! ikke bruk tid og energi på så ufattelige dårlige venner. tar de deg ikke for den du er så kan du drite i de. jeg og er ung, har 1 ufattelig god bestevennine som tåle meg som jeg er og jeg som hun er! men uttafor det har jeg kuttet ut alle som bare holder på slik som dine venner, de er ikke verdt det! har igjen noen venner som jeg kan feste med, men det er alt og, ikke noen skikkelige venner! det jeg prøver å si er at om du syns det er greit å feste med de, gjør det, men ikke tenk på de som noe mer enn det, finn deg en skikkelig vennine som du kan snakke om andre ting enn bare fest, gutter og fyll! det er de som betyr noe!

Skrevet

klart jeg har spurt meg selv om det..

jeg er ikke perfekt og mener heller ikke at alle andre er slemme.

ble et rotete innlegg.. men greia er.. hvordan skal venner behandle hverandre egentlig? Jeg ringer og sånn når jeg har tid, spør jeg ei venninne om man skal finne på noe spør jeg om det er flere som vil være med. Jeg er vant til å dele og inkludere. Men det skal ikke gjøres virker det som.. Ellers er det kanskje jeg som er for hårsår, men..

Jeg skal vel ikke godta alt fordi jeg ikke har noen andre?

HI

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Du kan bli venn med meg istedet. Jeg driter i om folk har en broket fortid. Det jeg ikke driter i er om folk er slemme med hverandre.

Skrevet

er jo masse jeg kunne brukt mot disse jentene som jeg har reagert på opp gjennom tiden.. men nei, jeg gjorde det ikke.. føler ikke at det skal være en kamp om hvem som er frekkest, om hvem som kan finne mest mulig dritt om den andre for å opphøye seg selv.

Men dette er liksom en 7-8 jenter.. og alle di godtar det jo.. så er kanskje derfor jeg syns det er rart. Og dette å føle at di holder meg uttafor, di har festa nå i helga, men ikke hørt en dritt jeg..

- Ikke det at jeg hadde dratt på fest i helga, har kost meg emd ungen, men likevel..

HI

Skrevet

vet du hva, det er ikke gale å vere alene noen ganger. når du får lagt de litt bak deg, kanskje du ser andre som du har glemt, som du kan ta kontakt med igjen.

du skal ikke finne deg i alt! dårlige venner er ingenting å samle på. har du småbarn, gå på treff eller noe, der kan det vere du finner noen venner?

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Jeg bare skjønte ikke helt hvorfor de er sånn mot deg? De virker ikke noe koselig å være sammen med.

Selv har jeg ingen "venninnegjeng" men jeg har mange venner separat osv :-) Det fungerer like godt. Orker faktisk ikke sånn som du har opplevd, og jeg er en ganske standhaftig person så jeg kan tenke meg det hadde blitt litt sånn for meg ;M-)

Skrevet

jeg tror nok di er sånn fordi jeg ikke drikker meg schnydings når vi drikker, fordi jeg ikke er opptatt av å være brun hele tiden, fordi jeg ikke krøller håret mitt når alle andre gjør det eller legger ut trutmunnbilder på facebook.. evt puppebilder..

Jeg er mer opptatt av andre ting, liker å gjøre ting med ungen og har ikke samvittighet til å dra ut på fylla hver eneste helg. jeg tar også en utdannelse nå og vil komme meg videre..

Jeg er nå 22 år, blir 23 i år.. og di folka jeg har mest kontakt med er hvertfall ti år eldre enn meg..

HI

Skrevet

MEN, ærlig talt her, du kan ikke være venner med de folka der. Og nei, det er ikke slik man skal bli behandlet av vennene sine. Og ja, da blir du kanskje alene, men er ikke det bedre egentlig? Jeg er ung jeg også, yngre enn deg, men jeg har aldri hatt venner som behandler meg slik- de er ikke vennene dine! De skaper bare dårlig energi, så kutt de ut, ta ingen kontakt, finn andre venner!

Skrevet

Som andre nevner her, så er det ikke så ille å være alene. Jeg har selv vært ganske alene i perioder i livet og det er bedre enn å holde sammen med venner som ikke behandler en bra. Etterhvert vil du sikkert treffe nye venner med felles interesser, fra skole, jobb, barnehage o.l.

Skjønner at det ikke er noe gøy å stå på siden å se på, men når du ikke har det noe bra sammen med de er de ikke verdt det.

Skrevet

Jeg får ordentlig vondt av deg HI, send meg gjerne en pm, vi er like gamle:)

Skrevet

oktoberbaby, du har ikke profil, så kan ikke sende deg pm står det....

Skrevet

Jeg forstår at du føler deg ensom, men det høres ikke ut som om denne gjengen er noe å spare på! Hvorfor ønsker du så inderlig å bli en del av akkurat DEN gjengen? Det er ikke alltid like lett å komme inn i en "etablert vennegjeng". Man kan lett bli sett på som en trussel og blir fort skviset ut..

Ang. det med dårlig stemning; sitter du på fest og forteller om den triste oppveksten din? Det er ikke alltid det passer seg med slike dype temaer, dette burde heller bli snakket om på andre tidspunkter, ellers kan man fort bli sett på som en fest-brems, dessverre..

Mitt tips til deg er at du kanskje kunne prøve å bli kjent med andre alenemødre, eller skaffe deg en sosial hobby hvor du blir kjent med andre? For det høres dessverre ikke ut som den andre jentegjengen har plass til flere, noe som forresten høres ut som en gjeng med fjortiser.. Hvor i landet bor du? Det bør da være flere jenter du kunne være sammen med?

Ingen skal trenge å gå igjennom livet alene, håper du finner en venn som setter pris på deg, akkurat som du er !! =)

lykke til da =)

Skrevet

hmm.. ja, du stiller et spørsmål om hvorfor jeg vil inn i akkurat DENNE gjengen.,, hm, det er vel fordi det er hu ene venninna mi som er i denne, derfor.. Men jeg ser jo at vi er på helt ulike nivå i livet. Jeg er på en måte ferdig med denne fjortis tiden da fyll og fanteri er på topp, men samtidig er jeg jo ung og ja.. jeg veit ikke..

I dag er det mandag og jeg har ikke hørt noe siden forrige tirsdag. Ser på facebook at di var sammen 16.mai og at alle sammen med unger og det hele var ute å spiste sammen i går.. Men jeg føler det er litt skummelt å slette de fra facebook, vil liksom ha mitt på det rene.. eller.. jeg veit ikke..

er på en måte ferdig med de, men det er sårt..

Hobbyer ja.. jeg har tenkt tanken.. men vanskelig uten barnevakt osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...