Gå til innhold

Førstegangsgravide - ang. spark og mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Hvor tidlig kjente dere spark fra den lille? Og når ble magen tydelig?

Hilsen en som er 15 uker og fryktelig utålmodig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 15 veke idag,eller i morgon eg og...

Og lurer minst like mykje paa da samme som deg...

dytter

Skrevet

Jeg kjente spark første gang i uke 21. Da kjente jeg det utenpå samtidig.

På UL fikk jeg høre at morkaka lå over og foran, slik at den kom til å dempe sparkene, og det stemte godt.

Når magen kom er derimot langt vanskeligere å svare på! Jeg hadde ikke helt flat mage fra før, men har ALLTID holdt den inn, så for omverdenen har jeg vært flat.

Idet jeg ble gravid klarte jeg ikke å holde inn magen lenger, og hva som var mage, hva som var baby og hva som var luft, vet jeg ikke.

På magebilder ser jeg nok en liten antydning til mage i uke 16, men spranget fra "tykk" til gravid kom i uke 23. Den hadde altså vært tydelig i 7 uker før dette, med store variasjoner fra morgen til kveld, men det var først i uke 23 at folk turte å spørre om jeg var gravid, feks.

Skrevet

Jeg kjente de første sparkene i uke 19 og fikk vel mage ca uke 16... Litt vanskelig å svare på da jeg aldri har vært "flat".

Lykke til!

Skrevet

måtte bruke mammabukse fra uke 8 og har kjens spark hver dag siden uke 11:)

hærlig:) alle er vist forskjellig:)

Skrevet

Hadde mage i uke ni og kjente første sparket i uke 16.

Skrevet

I første svangerskap ble magen tydelig rundt 5.-6. måned en gang, litt usikker, men det var iallefall ganske sent. Samme denne gangen.. Kjente spark rett rundt uke 19-20 den gang. Denne gang et par uker før rutineul i uke 18.

Skrevet

Kjente det første ordentlige sparket da jeg var i uke 18 eller 19, og det var da magen også begynte å synes skikkelig :-)

Skrevet

Kjent spark hver dag fra uke 19.Kjente det èn gang i uke 17.

Magen kom ikke ordentlig her før rundt uke 23-24.

Tok voldsomt lang tid....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...